PARTICIPACE STUDENTŮ NA TVORBĚ PODPŮRNÝCH VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ V PŘEDMĚTU NĚMČINA PRO BANKOVNICTVÍ

Title Alternative:STUDENTS’ PARTICIPATION IN CREATING SUPPORT MATERIALS IN THE GERMAN FOR BANKING COURSE
Loading...
Thumbnail Image
Date
2021
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická univerzita v Liberci, Česká republika
Abstract
Studenti bakalářského studia Fakulty ekonomické Západočeské univerzity v Plzni mají možnost prohloubit si schopnosti a znalosti získané studiem odborných předmětů prostřednictvím nadstavbových odborných kurzů vyučovaných v němčině. Cílem odborných jazykových kurzů je adekvátní příprava studentů na profesní život a zprostředkování prakticky zaměřených kompetencí. Článek se věnuje participaci studentů na tvorbě podpůrných materiálů v předmětu Němčina pro bankovnictví. Pro představení studentských projektů byl zvolen grafický online nástroj Canva. Individuální prezentace studentů byly vytvořeny formou interaktivních videí pomocí online nástroje EdPuzzle. Oblíbenost online nástrojů byla ověřena v dotazníku.
Die Studenten des Bachelor-Studiums an der ökonomischen Fakultät der Westböhmischen Universität Pilsen haben die Möglichkeit, ihre im Fachstudium erworbenen Fähigkeiten und Kenntnisse mittels auf Deutsch unterrichteter fachlicher Aufbaukurse zu vertiefen. Das Ziel der fachgebundenen Sprachkurse besteht in einer adäquaten Vorbereitung der Studenten auf das Berufsleben und in der Vermittlung auf die Praxis ausgerichteter Kompetenzen. Dieser Beitrag widmet sich der Beteiligung der Studierenden an der Erstellung unterstützender Lehrmaterialien im Fach Deutsch fürs Bankwesen. Für die Vorstellung studentischer Projekte wurde das grafische Online-Instrument Canva gewählt. Die individuellen Präsentationen der Studenten wurden in Form interaktiver Videos mit Hilfe des Online-Instrumentes EdPuzzle erstellt. Die Beliebtheit von Online-Instrumenten wurde in einer Fragebogenaktion überprüft.
The students of bachelor’s degree programmes at the Faculty of Economics of the University of West Bohemia in Pilsen have the opportunity to broaden their knowledge and skills acquired in specialized subjects through additional specialized courses taught in German. The language courses in question aim to prepare students adequately for their professional career as well as to provide them with practical competences. This paper focuses on the students’ participation in creating the support materials in the German for Banking course. The graphics online tool called Canva was chosen to present the students’ projects. The individual students’ presentations were created in the form of interactive videos using EdPuzzle, another online tool. The popularity of online tools was also verified using a questionnaire.
Studenci studiów licencjackich Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Zachodnioczeskiego w Pilźnie mają możliwość pogłębienia umiejętności i wiedzy zdobytej na zajęciach z przedmiotów specjalistycznych w drodze dodatkowych kursów specjalistycznych nauczanych w języku niemieckim. Celem specjalistycznych kursów językowych jest odpowiednie przygotowanie studentów do życia zawodowego i przekazanie im praktycznych kompetencji. W artykule opisano udział studentów w tworzeniu wspomagających materiałów dydaktycznych dla przedmiotu Język niemiecki w bankowości. W celu przedstawienia projektów studenckich wybrano narzędzie graficzne online Canva. Indywidualne prezentacje studentów wykonano w formie interaktywnych filmików przy pomocy narzędzia online EdPuzzle. Popularność narzędzi online została sprawdzona w drodze ankiety.
Description
Subject(s)
Banking, Online tools, Canva, EdPuzzle, Questionnaire
Citation
ISSN
1803-9782
ISBN