Konkurenceschopnost vybraného subjektu v oblasti cestovního ruchu
Loading...
Date
2020-11-1
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Bakalářská práce se zabývá Konkurenceschopností vybraného subjektu v oblasti cestovního ruchu. Vybraným subjektem je cestovní kancelář Čedok. Hlavním cílem práce je zjistit, zda je Čedok na trhu konkurenceschopný. Bakalářská práce se skládá ze dvou částí. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy důležité pro pochopení tématu bakalářské práce. Dále se teoretická část soustředí na oblast marketingu, konkrétně na marketingové prostředí a marketingový mix služeb. Praktická část se zabývá zejména charakteristikou vybraného subjektu, jeho historií a aplikováním analýz pro zjištění konkurenceschopnosti. Pro zhodnocení vybraného subjektu je v práci využita analýza SWOT. Závěrem práce je zjištěno, zda je vybraný subjekt na trhu konkurenceschopný.
The bachelor's thesis deals with the Competitiveness of a selected entity in the field of tourism. The selected subject is the Čedok travel agency. The main goal of this work is to find out whether Čedok is competitive on the market. The bachelor thesis consists of two parts. The theoretical part explains the basic concepts important for understanding the topic of the bachelor's thesis. Furthermore, the theoretical part focuses on the field of marketing, specifically on the marketing environment and marketing mix of services. The practical part deals mainly with the characteristics of the selected subject, its history and the application of analyzes to determine competitiveness. SWOT analysis is used in the work to evaluate the selected subject. At the end of the work it is found out whether the selected subject is competitive on the market.
The bachelor's thesis deals with the Competitiveness of a selected entity in the field of tourism. The selected subject is the Čedok travel agency. The main goal of this work is to find out whether Čedok is competitive on the market. The bachelor thesis consists of two parts. The theoretical part explains the basic concepts important for understanding the topic of the bachelor's thesis. Furthermore, the theoretical part focuses on the field of marketing, specifically on the marketing environment and marketing mix of services. The practical part deals mainly with the characteristics of the selected subject, its history and the application of analyzes to determine competitiveness. SWOT analysis is used in the work to evaluate the selected subject. At the end of the work it is found out whether the selected subject is competitive on the market.
Description
Subject(s)
Konkurence, konkurenceschopnost, konkurenční výhoda, analýza konkurence, SWOT analýza, Competition, competitiveness, competitive advantage, competition analysis, SWOT analysis