Náměty na badatelsky orientované vyučování zeměpisu na 2. stupni ZŠ

Abstract
Předmětem této diplomové práce je zapojení badatelsky orientované výuky (BOV) v hodinách zeměpisu na 2. stupni ZŠ. Teoretická část je zaměřena na detailnější zhodnocení BOV a vymezení souvisejících pojmů. Součástí práce je zasazení BOV do rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání při výuce zeměpisu. Výstupem jsou náměty pěti výukových aktivit zaměřených na badatelsky orientované vyučování a k nim náležících metodických pokynů. Jedna aktivita byla pak realizována přímo v praxi na Gymnáziu Josefa Jungmanna v Litoměřicích.
The topic of this diploma thesis is the involvement of inquiry based education (IBE) in teaching geography at Lower-secondary schools. The theoretical part focuses on a detailed assessment of inquiry based education and definitions of related terms. Part of the work is the inclusion of IBE in the national curriculum for primary education in teaching geography. The output are the subjects of five teaching activities focused on inquiry based education and their methodological guidelines. One activity was then carried out directly in practice at the Josef Jungmann Grammar School in Litoměřice.
Description
Subject(s)
badatelsky orientovaná výuka, BOV, zeměpis, 2. stupeň základních škol, rámcový vzdělávací program, výukové aktivity, metodické pokyny, inquiry based education, IBE, geography, Lower-secondary schools, national curriculum, teaching activities, methodological guidelines
Citation
ISSN
ISBN