Identifikace hlavních stresorů a způsoby zvládání zátěže u žáků středních škol

Abstract
Tato bakalářská práce se zabývá stresem žáků střední školy a způsoby zvládání stresu. V rámcitvorby této bakalářské práce byl prováděn výzkum, zaměřený na identifikaci nejčastějšícha nejintenzivněji působících stresorů na žáky střední školy. Současně byla zaměřena pozornosti na identifikaci nejvíce zastoupených zvládacích strategií stresu (coping) u těchto žáků.V rámci tohoto šetření bylo provedeno i hodnocení online výuky, v současné době probíhajícíjako důsledek koronavirové pandemie. Zaměření se na hodnocení aspektů online výuky bylomotivováno uvažováním o online výuce, jako o dalším potenciálním zdroji stresu. Výzkum bylprováděn formou dotazníkového šetření na střední škole s technickým zaměřením. Šetřeníse zúčastnilo celkem 139 žáků ze všech ročníků. Výsledky této práce by mohly přispětk identifikaci podnětů, situací a činností s potenciálem vyvolávat stres u lidí (adolescentů),jež se právě sami o sobě nacházejí ve složitém vývojovém období.
This bachelor thesis deals with the stress of high school students and ways of coping with stress.As part of the creation of this bachelor's thesis, research was carried out aimed at identifyingthe most common and most intense stressors on high school students. At the same time,attention was focused on the identification of the most represented coping strategies for thesepupils. As part of this survey, an evaluation of online teaching, which is currently taking placeas a result of a coronavirus pandemic, was also performed. The focus on evaluating aspectsof online learning was motivated by thinking about online learning as another potential sourceof stress. The research was carried out in the form of a questionnaire survey at a secondaryschool with a technical focus. A total of 139 pupils from all grades took part in the survey.The results of this work could contribute to the identification of stimuli, situations and activitieswith the potential to cause stress in people (adolescents), who are themselves in a difficultperiod of development.
Description
Subject(s)
Stres, stresory, zvládací strategie stresu, adolescenti, coping, Stress, stressors, stress management strategies, adolescents, coping
Citation
ISSN
ISBN