Konkurenceschopnost vybraného podniku

Abstract
Bakalářská práce se zabývá hodnocením konkurenceschopnosti firmy Oblečení Fantom s.r.o. V teoretické části jsou postupně vysvětleny pojmy konkurence, konkurenceschopnost a konkurenční výhoda. Dále jsou dle odborné literatury rozebrány metody používané k analýze prostředí podniku. Praktická část aplikuje teoretické poznatky z první části. Po představení podniku je provedena analýza makroprostředí metodou PEST a analýza mikroprostředí Porterovým modelem pěti konkurenčních sil. V práci jsou identifikováni přímí konkurenti firmy a provedena analýza konkurence. Na provedené analýzy navazuje SWOT analýza, která sumarizuje poznatky z analytické části a identifikuje silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby. Na závěr je zhodnocena konkurenceschopnost firmy a jsou stanovena doporučení vedoucí ke zvýšení konkurenceschopnosti firmy.
The Bachelor work deals with the competitiveness of Oblečení Fantom Ltd. Company. In a theoretical part, the terms competition, competitiveness and competitive advantage are explained step by step. Based on professional literature research, there are examined methods used for competitive analysis. Theoretical knowledge is applied into a practical part of the work. After an introduction of the company, PEST analysis is carried out which analyses macro-environment of the company, and Porter´s five forces model is presented analysing micro-environment. There are identified direct competitors of the company. These methods are followed by the SWOT analysis of the company. This analysis evaluates and analyses evidence from analytic part and identifies strength, weaknesses, opportunities and threats. In conclusion, the competitiveness of the company is evaluated. There are determined suggestions how to increase the company´s competitiveness.
Description
Subject(s)
Konkurence, konkurenceschopnost, PEST analýzy, Porterův model pěti konkurenčních sil, SWOT analýza, analýza konkurentů, Competition, Competitiveness, PEST analysis, Porter´s five forces model, SWOT analysis, analysis of competitor
Citation
ISSN
ISBN