Role školy při formování genderové identity žáka a žákyně

Abstract
Bakalářská práce se zabývá zkoumáním role školy při formování genderové identity žáka a žákyně. Popisuje genderové stereotypy pronikající do školního prostředí, které posilují genderovou identitu žáka a žákyně. První část práce se věnuje základním pojmům a teoretickým koncepcím, které jsou podstatné pro celou práci. Další kapitoly se zaměřují na posílení genderové identity skrze vliv vyučujících, jejich způsob komunikace a hodnocení. Práce zkoumá i školní třídu z hlediska vztahů mezi chlapci a dívkami a jejich ztotožněním s vrstevníky téhož genderu. Závěrečná kapitola přináší krátký vhled do genderové socializace prostřednictvím formálního a skrytého a kurikula.
The bachelor thesis is concerned with studying the role of school in shaping gender identities of pupils. The thesis describes the gender stereotypes penetrating the school environment which strengthen the gender identity of the pupil. The first part focuses on the basic terms and theoretical concepts that are essential for the whole thesis. Next chapters focus on strengthening gender identity through the influence of teachers, communication styles and forms of evaluation. The thesis also examines the school class in terms of relationships between boys and girls and their identification with peers of the same gender. The final chapter provides a brief insight into gender socialization through the formal and hidden curriculum.
Description
Subject(s)
škola, gender, genderová identita, učitel/ka, žák/yně, školní třída, kurikulum, school, gender, gender identity, teacher, pupil, school class, curriculum
Citation
ISSN
ISBN