Pokus v hodinách přírodovědy na 1. stupni ZŠ
Loading...
Date
2018-12-1
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Závěrečná práce se zabývá pokusem v hodinách přírodovědy na 1. stupni ZŠ. Práce je členěna na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zaměřuje na spojitost přírodovědného pokusu a RVP ZV a přibližuje pokus jako výukovou metodu. Nejvýznamnější je praktická část. Ta představuje soubor pokusů, které vychází z učiva přírodovědy ve 4. a 5. ročníku ZŠ.
This thesis follows up an experiment in science classes at primary schools. The thesis is devided into theoretical and practical part. Theoretical part focuses on the relationships of natural science experiment with RVP ZV and describes an experiment as a teaching method. The most importatnt is the practical part. It presents a set of experiments based on the natural science curriculum in the fourth and fifth grades of primary schools.
This thesis follows up an experiment in science classes at primary schools. The thesis is devided into theoretical and practical part. Theoretical part focuses on the relationships of natural science experiment with RVP ZV and describes an experiment as a teaching method. The most importatnt is the practical part. It presents a set of experiments based on the natural science curriculum in the fourth and fifth grades of primary schools.
Description
Subject(s)
Rámcový vzdělávací program, přírodověda, klíčové kompetence, výukové metody, pokus, pozorování, Framework Education Program, natural science, key competences, teaching methods, experiment, observation