Autoregulace učení se slovíček v kontextu angličtiny jako cizího jazyka

Abstract
Bakalářská práce se zabývá analýzou strategií učení slovíček ve vztahu k autoregulovanému učení. V teoretické části je popsán proces autoregulace učení a strategie učení se slovní zásoby, které jsou klasifikovány do skupin. Součástí je i krátká analýza mentálního vývoje vysokoškolských studentů. Z těchto poznatků těží dotazníkové šetření v praktické části, které zkoumá míru samostatnosti a strategie učení studentů anglického jazyka pro vdělávání na Fakultě přírodovědně-humanitní a pedagogické Technické univerzity v Liberci. Pomocí otázek, které navazují na teoretickou část, jsou vytvořeny grafy a vyvozeny závěry. Vytvořena je rovněž tabulka s nejvíce používanými strategiemi učení se slovíček.
This bachelor's thesis deals with the analysis of individual vocabulary learning strategies in connection with self-regulated learning. The theoretical part of the thesis describes the process of self-regulated learning as well as vocabulary learning strategies and their classification. It also includes a quick analysis of the mental development of university students. The practical part of the thesis includes a questionnaire which examines the level of independence of the students of English for Education at the Faculty of Science, Humanities and Education at Technical University of Liberec as well as their most frequently used vocabulary strategies. Graphs and conclusions are made from the results of the questionnaire. Moreover, a table with the most frequently used vocabulary learning strategies is created.
Description
Subject(s)
angličtina jako cizí jazyk, autoregulace učení, strategie učení se slovíček, učební strategie, vysokoškolští student, EFL, learning strategies, self-regulated learning, university students, vocabulary learning strategies
Citation
ISSN
ISBN