Internacionalizace subjektu na trhu terciálního vzdělávání

Abstract
Již z názvu diplomové práce Internacionalizace subjektu na trhu terciárního vzdělávání je zřejmé, jakou problematikou se práce zaobírá. Internacionalizace v tomto sektoru je v posledních letech velmi řešenou problematikou. Tato práce aplikuje marketingovou komunikaci jako nástroj použitý k prohloubení internacionalizace na TUL a to konkrétně prostřednictvím navýšení počtu zahraničních studentů samoplátců. Hlavním cílem diplomové práce je identifikovat nástroje komunikace, které jsou používány ke komunikaci při získávání těchto studentů a současně zjistit atributy, které pozitivně ovlivňují zahraniční studenty při výběru alma mater. Hodnocení je provedeno pomocí kvalitativního průzkumu, konkrétně analýzou existujících dokumentů a rozhovory se zahraničními studenty TUL. Diplomová práce je rozdělena do dvou okruhů. První část čtenářům přibližuje teoretická východiska internacionalizace a marketingové komunikace, a to i na trhu terciárního vzdělávání. Druhá část popisuje praktickou část průzkumu. Je tudíž představeno, jak se provedl průzkum, představení subjektu a analýza výsledků průzkumu. Následně je provedeno vyhodnocení komunikačních nástrojů a jsou představena doporučení pro univerzitu.
The name of the diploma thesis 'Internationalization of a subject operating on the market of higher education' already reveals the issues assessed in this thesis. Internationalization in this industry has in the recent years gained on importance and is widely discussed in the academic sphere. However, when applying the marketing as a theoretical lens, a research gap has been found. Therefore, this diploma thesis aims to look at the internationalization process integrating the marketing communication tools. The main aim is then to identify those tools which will be used to convert higher number of international students to the chosen university as their alma mater. The investigation is carried out using qualitative data collection methods, specifically the analysis of existing documents and then interviews with international students of TUL. The thesis is divided in two main parts. In the first part, the theoretical understanding of concerned topics will be presented. In the second part the applied research will be introduced. Further, chosen institution will be presented along with its marketing communication analysed. In the last part, recommendation for TUL will be further introduced in order to increase the levels of internationalization at this university.
Description
Subject(s)
internacionalizace, univerzita, marketingová komunikace, zahraniční student, samoplátce, internacionalization, universities, marketing communication, international student, self-payer
Citation
ISSN
ISBN