Služby v osobní letecké dopravě ve vybraném subjektu cestovního ruchu
Loading...
Date
2018-10-1
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Bakalářská práce z rozsáhlé oblasti služeb v letecké dopravě představuje leteckou i neleteckou část pozemních služeb cestujícím, jak jsou poskytovány na mezinárodním Letišti Václava Havla v Praze, s cílem postihnout míru implementace moderních trendů a technologií v této oblasti a jejich přínos pro cestující. Detailněji popisuje proces vlastního odbavení cestujících i zavazadel, který se jako obligatorní částí procesu společně s komerčními službami významně podílí na utváření celkového prožitku a spokojenosti cestujících. Zároveň je oblastí, ve které se významně projevují nové trendy směrující k automatizaci poskytovaných služeb. Hodnocení služeb, zpracované s využitím dotazníkového šetření na vzorku 200 respondentů - bezprostředních účastníků procesu letecké přepravy prokázalo, že letiště v rámci současných podmínek k uspokojení zvyšujících se nároků a potřeb svých zákazníků v souladu se světovými trendy dostupné moderní technologické prostředky a postupy rozvíjí a plně využívá. Osobním přínosem práce je pro autorku, účastnící se procesu odbavení na pozici Agenta odbavení cestujících na letišti Václava Havla v Praze nejen získaná zpětná vazba a náhled do budoucího vývoje oblasti služeb v letectví, ale i poodkrytí rozsahu problematiky.
The bachelor thesis from the extensive field of air transport services introduces the air services and connected part of ground passenger services provided at Václav Havel International Airport in Prague, with the aim to describe the effect of implementation of modern trends and technologies in this area and their benefits for passengers. It describes in more detail the process of check-in of passengers and luggage, which, as an obligatory part of the process together with commercial services, significantly contributes to the overall experience and satisfaction of passengers. At the same time, it is an area in which new trends leading to the automatization of provided services are significantly reflected. A questionnaire survey was used to evaluate offered services on a sample of 200 respondents - direct participants in the air transport process, showed that the airport keeps up with the increasing demands and needs of its customers in accordance with global trends, by developing modern technological means and procedures . The personal benefit of the work for the author, participating in the check-in process as a Passenger Check-in Agent at Václav Havel Airport in Prague, is not only obtained feedback and an insight into the future development of aviation services, but also revelation of the overall scope of the problematics.
The bachelor thesis from the extensive field of air transport services introduces the air services and connected part of ground passenger services provided at Václav Havel International Airport in Prague, with the aim to describe the effect of implementation of modern trends and technologies in this area and their benefits for passengers. It describes in more detail the process of check-in of passengers and luggage, which, as an obligatory part of the process together with commercial services, significantly contributes to the overall experience and satisfaction of passengers. At the same time, it is an area in which new trends leading to the automatization of provided services are significantly reflected. A questionnaire survey was used to evaluate offered services on a sample of 200 respondents - direct participants in the air transport process, showed that the airport keeps up with the increasing demands and needs of its customers in accordance with global trends, by developing modern technological means and procedures . The personal benefit of the work for the author, participating in the check-in process as a Passenger Check-in Agent at Václav Havel Airport in Prague, is not only obtained feedback and an insight into the future development of aviation services, but also revelation of the overall scope of the problematics.
Description
Subject(s)
Cestující, Historie letecké dopravy, Letiště, Odbavení, Služby v letecké dopravě, Airport, Aviation History, Check-in, Passenger, Services in Air Transport