Didaktické pomůcky pro výuku dějepisu na 2. stupni ZŠ a jejich aplikace v praxi

Abstract
Diplomová práce se zabývá mírou využívání organizačních forem výuky a výukových metod. Dále věnuje pozornost oblíbenosti dějepisných výukových obsahů. Teoretická část popisuje výukový proces a jeho komponenty, tedy organizační formy výuky a výukové metody. Praktická část popisuje výzkum, jehož předmětem se stalo dotazníkové šetření, které bylo rozšířeno mezi učitele dějepisu. Výsledky výzkumu jsou v této části popsány a na jejich základě vznikly metodické materiály pro učitele dějepisu. Dle výsledků vzniklo 21 časově méně náročných metodických materiálů a 4, které pro svou realizaci předpokládají delší časovou jednotku.
The diploma thesis focuses on the extent of using various organizational methods of teaching and teaching methods. It also deals with the popularity of history teaching content. The theoretical part concentrates on the teaching process and its components. The practical part describes a questionnaire research performed among history teachers and its results. On the basis of the questionnaire research data history teaching methods materials were created. Twenty-one of them require less time for implementation and four of them demand a longer time period to realize.
Description
Subject(s)
vyučovací proces, výukové metody, organizační formy výuky, výukové obsahy, pedagogický výzkum, didaktika dějepisu, dějepis, 2. stupeň ZŠ, teaching process, teaching methods, organizational forms of teaching, educational contents, pedagogical research, didactics of History, History, second grade of primary school
Citation
ISSN
ISBN