Logopedická intervence u dětí s vývojovou dysfázií

Abstract
Diplomová práce na téma Logopedická intervence u dětí s vývojovou dysfázií je členěna na část teoretickou a empirickou. Ve své teoretické části se nejprve zabývá ontogenezí ve vývoji řeči, kdy se zaměřuje na jednotlivá období a jazykové roviny. Dále se věnuje samotné vývojové dysfázii, definuje ji, vysvětluje příčiny jejího vzniku, uvádí její stupně a formy. Důležitá je také část, kde jsou uvedeny symptomy vývojové dysfázie. V poslední kapitole teoretické části je charakterizován proces logopedické intervence. Popsána je zde terapie, prevence a profylaxe vývojové dysfázie. Součástí práce je i část praktická. Ta se zaměřuje na průběh logopedické intervence při vývojové dysfázii. Cílem empirické části bylo zmapovat účinnost logopedické intervence a používané metody u dětí s vývojovou dysfázií. Jako výzkumné metody byly k tomuto účelu vybrány případová studie a rozhovor.
The diploma thesis titled Logopaedic Intervention in Children with Specific Language Impairment is divided into a theoretical part and an empirical part. At first, in its theoretical part, it deals with ontogeny of speech, and focuses on particular developmental periods and linguistic levels. Another specific area it covers is specific language impairment which explains the causes of its origin. It gives its degrees and forms. An important is where it is mentioned symptoms of specific language impairment. The last chapter of the theoretical part is about the process of logopaedic intervention. It describes therapy, prevention and prophylaxis of specific language impairment. The component of this thesis is also an empirical part. It is focused on the course of logopaedic intervention of specific language impairment. The aim of the empirical part was to find out the effectiveness of logopaedic intervention and methods, which are used in children with specific language impairment. Research methods, which helped to find this out, were case studies and interviews.
Description
Subject(s)
Diagnostika vývojové dysfázie, logopedická intervence, narušená komunikační schopnost, ontogeneze řeči, prevence vývojové dysfázie, specificky narušený vývoj řeči, terapie vývojové dysfázie, vývojová dysfázie, Diagnostics of specific language impairment, logopaedic intervention, ontogeny of speech, prevention of specific language impairment, specific language impairment, therapy of specific language impairment
Citation
ISSN
ISBN