Browsing by Author "Růtová, Adéla"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemHra a hračka v kontextu rozvoje dětí se zrakovým postižením(Technická Univerzita v Liberci, 2016) Růtová, Adéla; Joklíková, HanaBakalářská práce se ve své teoretické části zabývá charakteristikou jednotlivých zrakových postižení, vývojovými obdobími dítěte se zrakovým postižením a významem hry pro vývoj dítěte. Zároveň jsou zde uvedeny herní činnosti vhodné pro děti se zrakovým postižením. Součástí práce je i praktická část, která se zaměřuje na hru dětí s amblyopií. Cílem praktické části je zjistit, jak dítě pracuje při nápravě amblyopie s hračkou, která byla k tomuto účelu vyrobena, a jaká specifika by tato hračka měla splňovat. Jako výzkumné metody byly k tomuto účelu vybrány rozhovor, pozorování a analýza dokumentů. V závěru práce je vyhodnocení průzkumného šetření a navrhovaná opatření. Výsledky praktické části potvrdily, že hra a hračka mají při reedukaci amblyopie nezastoupitelnou roli, že hračka, kterou autorka práce vyrobila, splňuje kritéria na hračku pro reedukaci amblyopie a děti si s ní dokáží samostatně hrát.
- ItemLogopedická intervence u dětí s vývojovou dysfáziíRůtová, Adéla; Čavojská Gabriela, Mgr. Ing. : 65455; Meier Miroslav, Mgr. Ph.D. Konzultant : 58920Diplomová práce na téma Logopedická intervence u dětí s vývojovou dysfázií je členěna na část teoretickou a empirickou. Ve své teoretické části se nejprve zabývá ontogenezí ve vývoji řeči, kdy se zaměřuje na jednotlivá období a jazykové roviny. Dále se věnuje samotné vývojové dysfázii, definuje ji, vysvětluje příčiny jejího vzniku, uvádí její stupně a formy. Důležitá je také část, kde jsou uvedeny symptomy vývojové dysfázie. V poslední kapitole teoretické části je charakterizován proces logopedické intervence. Popsána je zde terapie, prevence a profylaxe vývojové dysfázie. Součástí práce je i část praktická. Ta se zaměřuje na průběh logopedické intervence při vývojové dysfázii. Cílem empirické části bylo zmapovat účinnost logopedické intervence a používané metody u dětí s vývojovou dysfázií. Jako výzkumné metody byly k tomuto účelu vybrány případová studie a rozhovor.