Hodnocení firemní konkurenceschopnosti

Abstract
Bakalářská práce se zabývá zhodnocením firemní konkurenceschopnosti pomocí strategické situační analýzy. Tato analýza obsahuje analýzu podnikatelského prostředí, které lze dále dělit na vnější a vnitřní. Vnější prostředí firmy tvoří makroprostředí a mikroprostředí. K analýze makroprostředí byla v práci použita PEST analýza zkoumající národní faktory - politicko-legislativní, ekonomické, sociálně-demografické a technologické, které na firmu působí a nemůže je ovlivnit. Mikroprostředí firmy tvoří subjekty v jejím nejbližším okolí. Jedná se o konkurenty, dodavatele, odběratele, zákazníky a veřejnost. V práci je mikroprostředí firmy rozebráno pomocí Porterova modelu pěti konkurenčních sil. Výsledkem analýz vnějšího prostředí je seznam příležitostí a hrozeb podniku. Analýza vnitřního prostředí, které zahrnuje finanční, lidské, materiální i nemateriální zdroje, byla provedena na základě analýzy marketingového mixu podniku. Součástí práce je také finanční analýza. Výsledkem této analýzy je soupis silných a slabých stránek firmy. V závěru práce jsou všechny faktory shrnuty prostřednictvím SWOT analýzy. Praktická aplikace analýzy byla provedena na Lékárně Svět s.r.o.
The bachelor thesis deals with the company competitiveness evaluation which is based on strategic situational analysis. The analysis includes both the external and internal business environments. The external business environment is composed of the micro and the macro environment. To analyse the macro environment the PEST analysis was used as a tool to examine the national factors - political, legislative, economic, social-demographicand, technological which affect the business, but are not under the control of the company. The micro environment consits of the subjects in the company´s immediate environment. To analyse the company´s micro environment the Porter´s Five Forces model was used. The analysis of the macro environmnet result in a list of company´s opportunities and threats. The analysis of the micro environment, which includes financial, human, material and non material resources is based on the analysis of company´s Marketing mix. A financial analysis is a part of the thesis. The result of this analysis is a list of company´s strenghts and weaknesses. Finally all the factors are summed up in a SWOT analysis. The practical application of the analysis was carried out at Pharmacy Svět Ltd.
Description
Subject(s)
konkurence, konkurenceschopnost, konkurenční výhoda, PEST analýza, SWOT analýza, competition, competitiveness, competitive advantage, PEST analysis, SWOT analysis
Citation
ISSN
ISBN