Adaptace mezinárodně působícího podniku na měnící se prostředí vlivem nárůstu elektromobility

Abstract
V České republice je automobilový průmysl jedním ze stěžejních odvětví průmyslu. Současná příznivá ekonomická situace výrazně přispívá vývoji automobilového průmyslu, ačkoli ten čelí mnoha změnám, které budou v budoucnu nevyhnutelnými. Celosvětovým trendem ve vývoji automobilů jsou automobily na elektrický pohon. V důsledku udržitelného rozvoje tohoto průmyslu tak dochází k mnoha změnám a jsou vytvářeny tlaky na automobilové výrobce ze strany států, na které musí být výrobci schopni pružně reagovat. Tyto vlivy působí nejen na samotné prodejce automobilů, ale i na jednotlivé dodavatele automobilových dílů, kteří jsou nuceni své obchodní strategie přizpůsobovat požadavkům zákazníků. I přesto, že je v současné době trend elektromobility poměrně v počátcích,mohou výrobci i dodavatelé v rámci automobilového průmyslu tento vliv znatelně pociťovat. Cílem těchto výrobců tedy je adaptovat své obchodní strategie na příchod a vývoj tohoto nového trendu v budoucnu.
The automotive industry belongs to the most important industries in the Czech Republic. The current favourable economic situation greatly contributes to the development of automotive industry, even though it faces too many changes that will be inevitable in the future. The global trend in the automotive industry is the electromobility. In the consequence of achieving sustainable development in this industry, there are many changes. There are pressures made on car manufactures globally and all car manufactures need to be able to be flexible in their production. These pressures are made not only on car manufactures but also on individual suppliers. Therefore, suppliers are forced to adapt their strategies to customer's needs. Although the electromobility trend is in its beginnings, all car manufactures and suppliers already may feel the influence of electromobility. The aim of those manufactures is to adapt their business strategies to electromobility and its development in close future.
Description
Subject(s)
Automobilový průmysl, CEE, elektromobilita, internacionalizace, investiční pobídky, přímé zahraniční investice, Automotive industry, CEE, electromobility, internalization, investment incentives, foreign direct investment
Citation
ISSN
ISBN