Založení podnikové pobočky na Slovensku

Loading...
Thumbnail Image
Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Slovensko není pouze sousedícím státem s Českou republikou, ale je i významným obchodním partnerem. V minulých letech fungovaly tyto dvě země jako celek, a tak je logické, proč firmy na tento trh vstupují, anebo na něm již působí. Nejen kvůli odpadající jazykové bariéře, která s ostatními státy vzniká, ale také kvůli podobným podmínkám podnikání a kulturním zvyklostem. Předmětem této bakalářské práce je tedy posoudit, zda je vybraná firma vhodná pro vstup na slovenský trh. Tato práce má za cíl prozkoumat vybraný trh pomocí PEST analýzy, popsat a charakterizovat vybranou firmu a doporučit vhodnou formu vstupu spolu s dalšími kroky, které by firma v začátcích měla uskutečnit.
Slovakia is not only a neighbour country to the Czech Republic, but also its significant trade partner. Over the past years, these two countries have been cooperating as a unit, therefore it is logical why do companies either enter this very market or they already operate there. Besides language barrier being worn away, which arises towards other countries, there are also similar business milieu and cultural conventions present. The topic of this Bachelor thesis is therefore to assess whether the selected company is appropriate prospect to enter Slovak market. This thesis aims to scrutinize representative market using PEST analysis, to describe and qualify chosen company and to recommend proper market entrance along with other steps that the company should initially implement.
Description
Subject(s)
Zahraniční obchod, formy vstupu na trh, analýza trhu, Slovensko, Česká republika, makroekonomické ukazatele, PEST analýza, International trade, forms of market entry, market analysis, Slovakia, Czech Republic, macroeconomic indicators, PEST analysis
Citation
ISSN
ISBN