Bariéry zavádění inovací v malých a středních firmách

Abstract
Tato bakalářská práce se zabývá bariérami, které brání podnikům v inovačních aktivitách. Inovace se dnes stává klíčovým prvkem v konkurenceschopnosti podniku a je tedy nezbytné, aby se podniky tímto tématem zabývaly stále častěji, pokud nechtějí přijít o svůj tržní podíl, a chtějí si udržet své stávající zákazníky a získat i zákazníky nové. Nedostatek pracovníků se stává jedním z nejdůležitějších problémů, které podniky musí řešit. Jedním z možných řešení je přístup chování zaměstnavatele k zaměstnanci, a to především v oblasti vzdělávání svých podřízených jako je zvyšování kvalifikace, různé možnosti školení či spolupráce se vzdělávacími institucemi. Hlavním cílem této práce je dokázat, že nedostatek kvalifikovaných pracovníků je jednou z nejdůležitějších překážek podniků bránící inovacím. Možným řešením může být změna přístupu zaměstnanců ve smyslu zvyšování kvalifikace a vzdělanosti zaměstnanců prostřednictvím školení, kurzů, programů, podpory vzdělávání a odborného rozvoje pracovníků a spolupráce se vzdělávacími institucemi.
This bachelor thesis deals with barriers that prevent companies from innovation activities. Toady innovation becomes a key element in the competitiveness of the business, and it is therefore essential that these issues are addressed more and more if they do not want to lose their market share and want to keep their existing customers and acquire new customers. Lack of workers becomes one of the most important issues that businesses need to address.One of the possible solutions is the approach of the employer's behavior towards employees, especially in the area of education of their subordinates such as skills upgrading, various training opportunities or cooperation with educational institutions. The main objective of this work is to prove that the lack of skilled workers is one of the most important barriers to entrepreneurship that hinder innovation. A possible solution can be to change employee access to empowering and educating employees through training, courses, programs, support for education and staff development, and working with educational institutions.
Description
Subject(s)
Inovace, inovační proces, invence, konkurenceschopnost, Oslo manuál, Innovations, innovation process, invention, competitiveness, Oslo manual
Citation
ISSN
ISBN