Informovanost rodičů dětí předškolního věku o hyperkinetické poruše

Title Alternative:Knowledge of Hyperkinetic Disorder in Parents of Pre-school Children
Loading...
Thumbnail Image
Date
2014
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou hyperkinetické poruchy, resp. ADHD a informovaností rodičů dětí předškolního věku o této poruše. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Ústřední kapitolou teoretické části je první kapitola, kde je popsána základní charakteristika poruchy, základní projevy poruchy a  poruchy přidružené a související. Pozornost je také zaměřena na vývojovou variabilitu poruchy, příčiny jejího vzniku a diagnostiku. Druhá kapitola teoretické části se zabývá problematikou dítěte předškolního věku. Je zde především popsán vývoj dítěte předškolního věku v jednotlivých oblastech jako jsou poznávací procesy, rozumové schopnosti, verbální schopnosti, socializace, atd. Třetí kapitola teoretické části popisuje problematiku rodiny s dítětem s ADHD. Jsou zde uvedeny zásady výchovného vedení dítěte s ADHD, výchovné postupy k ovlivnění jednotlivých poruch souvisejících s ADHD a problematika farmakoterapie a kognitivně-behaviorální terapie u dětí s ADHD. V praktické části bakalářské práce jsou zpracovány výsledky výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, jaká je informovanost respondentů (rodičů dětí předškolního věku) o ADHD. Nejprve jsou zde shrnuty výsledky výzkumu a vyhodnocena objektivní informovanost respondentů o ADHD a poté pomocí statistických metod zkoumány faktory, které mohly souviset s úrovní znalostí respondentů o ADHD. V závěru práce jsou vyhodnoceny výsledky výzkumu.
Description
98 s., 3 s. příl. :tab., grafy +CD ROM
Subject(s)
preschool children, attention deficit hyperactivity disorder, děti předškolního věku, porucha pozornosti spojená s hyperaktivitou
Citation
ISSN
ISBN