Výuka předpřítomného času v hodinách anglického jazyka na 2. stupni ZŠ

Abstract
Tato bakalářská práce se soustředí na aktivity, které pomohou žákům 2. stupně základní školy odlišit předpřítomný čas od minulého prostého a přítomného prostého času.Teoretická část se zabývá důvody, proč vyučovat či nevyučovat gramatiku. Jsou představeny přístupy ve výuce anglického jazyka, jejich výhody a nevýhody. Uvádějí se problémy, které předpřítomný čas žákům způsobuje. Dále jsou popsány jazykové dovednosti při procvičování gramatiky. Závěr této části obsahuje doporučení pro učitele vyplývající z teorie. V praktické části se teoretické poznatky převádějí do skutečného procvičování gramatiky. V sedmi ukázkových hodinách byly použity různá cvičení a aktivity. Tato část také obsahuje reflexi jak od učitele, tak od samotných žáků.Cílem této práce je zhodnotit, zda aktivity pomohly zlepšit vědomosti žáků a jejich plynulost při skutečném používání předpřítomného času. Výzkum potvrdil, že vybrané aktivity, vyučované induktivně, pomohly žákům zlepšit jejich výsledky. Na konci praktické části jsou tyto výsledky vyhodnoceny a shrnuty.
This bachelor thesis concentrates on practice activities that help lower-secondary learners differentiate the present perfect from the past simple and present simple tenses.The theoretical part deals with reasons for and against grammar. Approaches in English teaching, their advantages and disadvantages, are introduced. The present perfect is described with complications that it causes to the learners. Furthermore, language skills in grammar are presented. At the end of the part basic recommendations for teachers arising from the theory are provided. In the practical part the theoretical knowledge is transformed into the real grammar practice. Various exercises and activities were used in seven sample lessons. The teacher's reflection and also evaluation from the students are provided in that part. The objective of this thesis is to evaluate whether the activities improved the learners' knowledge and their fluency while using the present perfect in reality. The research proved that the chosen activities taught by inductive approach helped the learners enhance their results. These are evaluated and summarized at the end of the practical part.
Description
Subject(s)
Gramatika, procvičování, aktivita, předpřítomný čas, dovednost, přístup, žáci 2 stupně ZŠ, Grammar, practice, activity, present perfect, skill, approach, lower-secondary learners
Citation
ISSN
ISBN