Prevence poruch chování a volný čas dětí

Title Alternative:Dystropy prevention and children´s free time
Loading...
Thumbnail Image
Date
2006
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
Bakalářská práce se zabývala problematikou prožívání volného času žáků základní školy. Cílem práce bylo zjistit využití volného času dětí ve 4. a 8. ročníku základní školy a také souvislost s jejich závadových chováním a to u žáků 8. ročníků. Práci tvořily dvě stěžejní oblasti. Jednalo se o část teoretickou, která pomocí zpracování literárních pramenů vymezovala základní pojmy - volný čas a zájmovou činnost. Charakterizovala osobnost mladšího a staršího školního věku a problémového chování. Zabývala se charakteristikou zájmového vzdělávání. Praktická část zjišťovala formou nestandardizovaného dotazníku vlastní konstrukce u 200 respondentů aktivní trávení volného času s nežádoucím využitím času mládeže a hledali jsme souvislost s jejich závadovým chováním. Pokusili jsme se o zmapování nabídky volnočasových aktivit ve městech, kde probíhal náš průzkum.
This bachelor work deals with the problem of the way how the primary school children spend their free time. The main purpose of this work was to find out how the children in 4 th and 8 th grade spend their free time in connection with their wrongful acting especially by the pupils in the 8 th grade. This work consists of two essential sections. The first part includes the theory based on the literary sources where the main terms are defined - free time and leisure time activities, younger pupil-age characteristics and their demeanour problems. It also characterizes special- interest education. The second part made an inquiry of the pupils{\crq} active free time and on the opposite of the pupils{\crq} unwelcome free time activities in connection with their wrongful acting. 200 respondents were questioned by the substandard list of questions. We tried to make a survey of the free time activity offer in the towns, where the mapping was done.
Description
katedra: KSS; přílohy: 1 disketa; rozsah: 65 s., 4 s. plány - příloh
Subject(s)
volný čas, vymezení pojmu, vývoj; patologie využívání volného času, prevence sociálně patologických jevů, hlavní činitelé vývoje jedince, rodina, škola, vrstevnická skupina, hromadné sdělovací prostředky, zájmové vzdělávání, charakteristika vývojových období, mladší školní věk, starší školní věk, poruchy chování, klasifikace poruch chování, výběrový vzorek, použité metody, dotazník, spisová dokumentace, předpoklady, interpretace získaných dat, nabídky volnočasových aktivit, základní škola, základní umělecká škola, nízkoprahová zařízení, domy dětí a mládeže, free time term specification, development, pathology of free time utilization, prevention of socio-pathological phenomenon, the main factors of development of individual family, school, contemporaries, mass media, special-interest education, characteristics of growth periods younger pupil-age, older pupil-age, dystrophy and its classification, acquired data interpretation, free time activity offer primary school, primary school of arts, low threshold institutions, houses of the children and youth
Citation
ISSN
ISBN