Autorita ve výchově

Title Alternative:The Authority in Education
Loading...
Thumbnail Image
Date
2011
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
Komparace vnímání pojmu autority druhostupňovýmí dětmi bez vyznání vs. věřící.Práce se zabývá pojmem autority. Uvedeme zde na pravou míru jak teoretické výklady, tak i praktické ukázky vnímání autority dětmi bez vyznání a dětmi s křesťanským vyznáním. Pro komparaci různých pohledů na autoritu budou vybrány děti druhého stupně základní školy z různých typů těchto škol. První skupinou dotazovaných budou žáci klasické základní školy, další skupinou respondentů budou studenti tercie a kvarty na gymnáziu, žáči křesťanské základní školy a žáci praktické školy. Cílem je zjistit, jestli vyznání ovlivňuje pohled na autoritu rodiče i pedagoga. Práce by mohla být dále využitelná pro budoucí pedagogy. Osvětlí jim, co pro dnešní dospívající mládež toto slovo a pojmy s ním související vůbec znamená v současnosti i v historickém kontextu. Alespoň zčásti je může uvést do problematiky autority přirozené a získané.
Description
62 s., 1 s. příl. :tab. +. +CD ROM
Subject(s)
authority, education, autorita, výchova
Citation
ISSN
ISBN