Hra a hraní ve filosofické a pedagogické reflexi

Title Alternative:Game and playing in the Philosophical and Pedagogical Reflection
Loading...
Thumbnail Image
Date
2012
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
This bachelor thesis is about game. The thesis is devided into 2 parts, philosofical and pedagogical. First part attends to a game as an important and dignified philosofical phenomenon. It´s also very important to think of the game not only as a secondary phenomenon but also as an undivisible part of the life. This thesis is enagaged in the view of the game at schools of Jan Amos Komenský. The other part of this thesis speaks about alternative schools and pedagogy of adventure, which is important part of education. The end of this thesis evaluates gained knowledge and compares philosofical and pedagogical view of the game.
Bakalářské práce se zabývá hrou. Práce je rozdělena na dva tématické celky, filosofický a pedagogický. První část je věnována hře jako důležitému a důstojnému filosofickému fenoménu. Také je velmi důležité, aby se na hru nenahlíželo jako na druhotný jev, ale jako na nezbytnou součást života. V druhé části se nahlíží na hru z pedagogického hlediska. Je věnována převážně pohledu Jana Amose Komenského na hru ve školním prostředí. Bakalářská práce se dále zaměřuje na hru v alternativních školách a zážitkové pedagogice, kde je hra nezbytnou součástí výuky. Zároveň se také zabývá hrou ve výchově. Závěr práce hodnotí získané vědomosti a srovnává filosofický a pedagogický pohled na hru.
Description
katedra: KFL; přílohy: cd rom; rozsah: 51 s. (64 690 znaků)
Subject(s)
game, playing game, culture, homo ludens, education, hra, hraní, kultura, homo ludens, výchova
Citation
ISSN
ISBN