Uplatnění nástrojů Marketing intelligence v elektronickém podnikání

Title Alternative:Application of Marketing intelligence tools in e-business
Loading...
Thumbnail Image
Date
2012
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
Work deal with the application of marketing intelligence tools in e-business. An analytical case study is a package of desktop applications Tovek Tools from Tovek s.r.o company. Work inform reader in theoretical part with methods and tools of marketing intelligence and also defines the term. They are the basic characteristics of the various methods and tools used in a competitive and business intelligence. Followed by their use and application in business. The main section of this thesis is a case study analyzing the available data sources using the desktop application package Tovek Tools. The practical part describes the recovery and analysis of the individual programs to transform itself in the knowledge applicable to the selected parts of business. Also maps the properties of the applications and submit proposals for thein implementation. The results of case studies are presented through the information displayed in charts, graphs and matrices from applications of Tovek Tools. Learning context,revealing character, can be used to form conclusions applicable in e-business.
Práce se zabývá uplatněním nástrojů Marketing inteligence v elektronickém podnikání. Prostředkem analýzy případové studie je balíček desktopových aplikací Tovek Tools od společnosti Tovek s.r.o. Práce v teoretické části seznamuje čtenáře s metodami a nástroji Marketing inteligence a zároveň tento pojem vymezuje. Jsou uvedeny základní charakteristiky jednotlivých metod a nástrojů používaných v prostředí konkurenčního a obchodního zpravodajství. Následně se dokumentuje jejich využití a uplatnění v podnikání. Stěžejní částí práce je případová studie analyzující dostupné zdroje dat pomocí balíčku desktopových aplikací Tovek Tools. Praktická část diplomové práce tak popisuje jejich využití a analýzu v jednotlivých aplikacích až k samotné přeměně ve znalost, použitelné na vybrané odvětví podnikání. Mapuje zároveň vlastnosti použitých aplikací a předkládá návrhy jejich uplatnění. Výsledky případové studie jsou předloženy prostřednictvím informací, zobrazených v diagramech, maticích a grafech aplikací Tovek Tools. Získané souvislosti mají vypovídající charakter použitelný k tvorbě závěrů uplatnitelných nejen v oblasti elektronického podnikání.
Description
katedra: KIN; přílohy: 1 CD ROM; rozsah: 108 s.
Subject(s)
marketing intelligence, tovek tools, competitiveness, e-business, competitve, inteligence, business inteligence, arms, marketing intelligence, tovek tools, konkurenceschopnost, elektronické podnikání, konkurenční zpravodajství, business inteligence, arms
Citation
ISSN
ISBN