Analýza konkurence švédského módního řetezce na českém trhu

Title Alternative:Competitive analysis of a Swedish Clothing fashion chain on the Czech market
Loading...
Thumbnail Image
Date
2012
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
The subject of this thesis entitled "Competitive analysis of a Swedish Clothing fashion chain on the Czech market" is as stated above the competitor analysis of Lindex company on the Czech market. The thesis is divided into several segments. The reader has a chance to get familiar with the development of the Company, its responsibilities and offered products. The thesis also offers an analysis of the two largest competitors- KappAhl and H & M. The conclusion tells readers about the proper service that should have been provided and which actually takes place in the Lindex stores. Finally, the thesis deals with a substantial article ? an employee who provides contact between the Company and a customer. The main finding of this paper is that the ultimate need of the Company is relentless focus on customer service, which still bears some shortcomings, especially in communication. Last but not least the importance and satisfaction of company employees has to be taken in consideration, because they create a final impression of good customer service.
Předmětem této diplomové práce, nesoucí název "Analýza konkurence švédského módního řetězce na českém trhu", je analýza konkurence společnosti Lindex na českém trhu. Práce je rozdělena do několika částí, ve kterých má čtenář možnost se blíže seznámit s vývojem společnosti, jejími nabízenými produkty a její odpovědností. Práce také nabízí čtenářům rozbor dvou největších konkurentů, kterými jsou společnosti KappAhl a H&M. V závěru se čtenář dočte o správném servisu, který by měl být poskytován a jak servis poskytovaný zákazníkům reálně probíhá v prodejnách společnosti Lindex. V neposlední řadě se tato práce věnuje podstatnému článku, působícím u společností a zákazníky, a to zaměstnancům. Hlavním přínosem bylo zjištění, že je zapotřebí se zaměřit na zákaznický servis, který stále nese několik nedostatků, především v komunikaci se zákazníky. Za druhé je důležité si uvědomit i důležitost spokojenosti zaměstnanců, kteří dotvářejí konečný dojem společnosti ve styku se zákazníky.
Description
katedra: KOB; přílohy: 1 CD; rozsah: 110 s.
Subject(s)
competition, customer service, lindex, kappahl, h&m, visual merchanidising, staff, konkurence, služby zákazníkům, lindex, kappahl, h&m, visual merchandising, zaměstnanci
Citation
ISSN
ISBN