Role aktivit zařazených po čtení příběhu v hodinách AJ u dětí mladšího školního věku

Title Alternative:The Role of Follow-up Storytelling Activites in Young Learner EFL Classes
Loading...
Thumbnail Image
Date
2012
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
The thesis deals with using the storytelling in EFL classes in Primary School. The theoretical part outlines values of the narrative method during children´s life and mentions the consequent benefits brought to English lessons. It deals with problems of understanding and the potentional factors of influence. It focuses on phase after telling the story that it describes. The methodological part describes the procedure of handling the story and offers a brief summary of activities. Regarding the theoretical studies of literature and finding the conditions for the implementation of the practical part a project is here with propřed along with the plans of lessons indicating the activities following the telling of the story. The aim of the project is to verify these activities helping to understand the story, to develop the language skills and promote child´s imagination and social development. The conclusion of the thesis presents an analysis of the results.
Diplomová práce se zabývá využitím metody ?storytelling? v hodinách angličtiny na prvním stupni základní školy. Teoretická část nastiňuje význam narativní metody v životě dětí a její následné výhody, které přináší do výuky anglického jazyka. Zabývá se problematikou porozumění příběhu a možných ovlivňujících faktorů. Zaměřuje se na fázi po sdělení příběhu, kterou charakterizuje. Metodická část popisuje postup při práci s příběhem a nabízí stručný přehled aktivit. V praktické části je na základě teoretického studia literatury a zjištění podmínek pro realizaci předložen návrh projektu s plány hodin, které využívají aktivity po sdělení příběhu. Cílem projektu je ověřit, zda tyto aktivity pomáhají k porozumění příběhu, k rozvoji jazykových dovedností, k podpoře dětské představivosti a sociálních dovedností. Závěr diplomové práce analyzuje výsledky projektu.
Description
katedra: KPV; přílohy: CD rom; rozsah: 80 s.
Subject(s)
stories and fairy-tales, storytelling in primary classroom, follow-up, příběhy a pohádky, storytelling na 1. stupni zš, aktivity follow-up
Citation
ISSN
ISBN