Virtuální krajina

Title Alternative:Virtual Landscape
Loading...
Thumbnail Image
Date
2011
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
The work "Virtual Landscape" is a kinetic picture projected on an area measuring 8x4 meters. The content is an animation of changes that occur in the landscape. The degree of this unreality space is given by term "virtual". The resulting picture goes on the wall and creates a panorama. The projector is located on the other side of the room. The figures of people standing in front of this projector are displayed in the picture. Suddenly, the viewer enters to the landscape and becomes a part of it. The landscape and animation are created by Shape Keys (called morphing) in the 3D program Blender.
Dílo "Virtuální krajina" představuje kinetický obraz, promítaný na plochu o rozměrech 8x4 metry. Obsahem je animace proměn, které nastávají v krajině. Míru ne-skutečnosti tohoto prostředí udává pojem "virtuální". Výsledný obraz plyne po zdi a vytváří panoráma. Projektor je umístěn na druhé části místnosti. Figury osob stojících před ním se promítají do obrazu. Najednou divák vstupuje do krajiny a stává se její součástí. Animace je vytvořena pomocí Shape keys (tzv. morfing) ve 3D programu Blender.
Description
katedra: KVU; přílohy: 1 CD; rozsah: 14
Subject(s)
kinetic projection, virtual enviroment, changing landscape, animation, 3d program blender, shape keys, game engine, texture, viewer in the picture, kinetická projekce, virtuální prostředí, měnící se krajina, animace, 3d program blender, game engine, textura, divák vstupuje do obrazu
Citation
ISSN
ISBN