Dramatická výchova ve vyučování a její vliv na kolektiv i jednotlivce

Title Alternative:Drama Education in Teaching and its Impact on a team as Weel as Individual
Loading...
Thumbnail Image
Date
2007
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
V teoretické části diplomové práce se autorka zabývá dramatickou výchovou ve škole, cílem a náplní dramatické výchovy, plánováním učiva a také se pozastavuje nad tím, jaký by měl být učitel, který vyučuje dramatickou výchovu. Dále se autorka zaměřila na vliv dramatické výchovy na utváření osobnosti žáka a na formování třídního kolektivu. Ve druhé části je zpracován výzkum, provedený autorkou v místě jejího bydliště na všech školách 1. stupně ZŠ a na 1. stupni speciálních škol. Autorka zvolila metodu dotazníku. Dotazníky byly určeny pro ředitele škol a pro učitele. Výzkum zmapoval existenci dramatické výchovy jako vyučovacího předmětu, povinně volitelného předmětu či zájmové činnosti, zájem učitelů o předmět, vnímání smysluplnosti a efektivity dramatické výchovy učiteli, atd.
In the theoretical part of the diploma work, the authoress deals with drama education at school, objectives and content of drama education, curriculum planning and she also concerns with what the drama teacher should be like. Furthermore, the authoress focused on the impact of drama education on student´s personality formation and class team formation. In the second part, there is a research compiled - it was executed by the authoress in her residence area in all elementary and special schools (first level only) in a form of questionnaires. They were intended for school headmasters and teachers. The research has monitored the existence of drama education being a compulsory subject, compulsorily optional subject or interest/leisure activity; further teachers´ interest in this subject, teachers´ perception of meaningfulness and efficiency of drama education, etc.
Description
katedra: KPV; přílohy: Příloha 1: Dotazník pro ředitele škol Příloha 2: Dotazník pro učitele Příloha 3: Dramatická výchova ve vyučování a její vliv na 8 kolektiv i jednotlivce (příručka pro první kroky učitele v dramatické výchově); rozsah: 80 s., 61s. příručka
Subject(s)
dramatická výchova, cíl a náplň dramatické výchovy, osobnost učitele, vliv dramatické výchovy na utváření osobnosti žáka, vliv dramatické výchovy na formování třídního kolektivu, drama education, objectives and content of drama education, teacher´s personality, influence of drama education on student´s personality formation, influence of drama education on class team formation
Citation
ISSN
ISBN