Marketingová studie fitness centra Spinfit Liberec

Title Alternative:Marketing Study of Fitness Centre Spinfit Liberec
Loading...
Thumbnail Image
Date
2011
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
The aim of my thesis is to present SWOT analysis, analysis of competition and customers. The thesis contains and processes data from free accessible sources as well as information provided by fitness center director, Ing. Libuše Bílková. Marketing of services is the first part explaining its main features, strategy, life cycle and research in service. Further description is focused on fitness centre description on which the SWOT analysis was performed as well as questionnaire methodology with the purpose of finding the negative aspects of the fitness centre, customers´ satisfaction and possibilities of servise extention of the centre. The thesis highlights both positive and negative aspects of the place. In conclusion, continuous improvement suggestions are formulated for overall fitness centre management in respect to highlight servise extension and advertising.
Cílem diplomové práce bylo provést SWOT analýzu, analýzu konkurence a analýzu zákazníků. Práce popisuje a zpracovává jednotlivé informace získané z volně dostupných zdrojů, dále pak informace poskytnuté ředitelkou fitness centra Ing. Ludiší Bílkovou. Nejprve je v práci představen marketing služeb ? jeho vlastnosti, strategie, životní cyklus a výzkum ve službách. Dále je zde popsáno fitness centrum, na které je provedena SWOT analýza a dotazníkové šetření, jehož cílem bylo především zjištění nedostatků studia, spokojenost zákazníků a případné rozšíření služeb. V práci je zdůrazněno mnoho předností, ale jsou zde také odhaleny některé nedostatky. V závěru práce jsou zformulovány návrhy na zlepšení chodu celého fitness centra, a to především o rozšíření služeb a zvýšení propagace.
Description
katedra: KMG; rozsah: 77 s.
Subject(s)
service marketing, swot analysis, competition analysis, questionnaire methodology, service extension, advertising increase, marketing služeb, swot analýza, analýza konkurence, dotazníkové šetření, rozšíření služeb, zvýšení propagace
Citation
ISSN
ISBN