Vykreslování grafického formátu Collada pomocí WebGL

Title Alternative:Rendering Collada graphics format using WebGL
Loading...
Thumbnail Image
Date
2012
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
The thesis is focused on research of WebGL technology in conjuction with Collada graphic format and developing an aplication, based on research, with use of both technologies ? 3D Collada model viewer in a web page using WebGL. Collada format provides comprehensive data storage for geometric and other graphic even physical information data, related with scene. WebGL technology is based on OpenGL ES 2.0 and provides plugin free interface for rendering 3D graphics in compatible web browser, with use of graphic hardware. Thesis consists of theoretical and practical part. In theoretical part are described WebGL, Collada in connection with other related technologies, namely HTML 5 language providing rendering canvas element, WebGL programming language JavaScript, programmable shaders used for cooperation with graphic hardware for rendering the scene. Important part is analysis of web browsers and their compatibility with WebGL. Teoretical part is concluded with testing already existing solutions for rendering 3D models in WebGL. Practical part deals with development of JavaScript parser for extracting required data from Collada model and using them within WebGL interface for rendering on the canvas element. The result is an aplication, rendering specific Collada models in a web page using WebGL interface with basic mouse control.
Cílem práce je prozkoumat možnosti technologie WebGL ve spojení s grafickým formátem Collada a na základě zjištěných informací vyvinout aplikaci pracující s oběma zmíněnými technologiemi - zobrazovač 3D modelů Collada ve webové stránce za pomoci rozhraní WebGL. Formát Collada poskytuje velmi obsáhlý datový kontejner pro ukládání nejen geometrických dat, ale i dalších grafických, fyzikálních informací, týkajících se zobrazení scény. Technologie WebGL vychází z OpenGL ES 2.0, poskytuje rozhraní pro vykreslování 3D grafiky v kompatibilním webovém prohlížeči s využitím grafického hardware a bez nutnosti instalace jakýchkoli doplňků (pluginů). Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou rozebrány technologie WebGL, Collada a související prostředky, potřebné pro následnou tvorbu aplikace, jmenovitě jazyk HTML 5, poskytující zobrazovací element canvas, JavaScript, jako programovací jazyk WebGL, programovatelné shadery pro zpracování scény na grafickém hardware. Důležitým prvkem je také rozbor prohlížečů v souvislosti s podporou WebGL. Teoretickou část uzavírá test již existujících řešení pro zobrazení 3D modelů ve WebGL. Praktická část se zabývá tvorbou JavaScriptového parseru pro získání potřebných dat z Collada modelu a jejich následným zobrazením v HTML 5 elementu canvas s využitím WebGL. Výsledkem práce je aplikace zobrazující vybrané modely formátu Collada ve webové stránce pomocí rozhraní WebGL s možností jednoduchého ovládání pomocí myši.
Description
katedra: ITE; přílohy: 1 CD; rozsah: 63 s. (79 289 znaků)
Subject(s)
webgl, collada, canvas, shader, model, 3d graphics, webgl, collada, canvas, shader, model, 3d grafika
Citation
ISSN
ISBN