Tvorba a využití trojrozměrných modelů ve výuce zeměpisu
Title Alternative:Creation and application of three-dimensional models in geographical teaching
Loading...
Date
2011-01-01
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
The subject of this Diploma Thesis is the idea of active learning by using three-dimensional models and makes this idea familiar to teachers. The theoretical part is devoted to philosophical, psychological and pedagogical aspects and also looks at gaining geographical 3D-related information from media. Its notable part is a questionnaire survey carried out among teachers of geography. In the practical part are described and evaluated two projects realized on the secondary school in Liberec. On the bases of theoretical conclusions and practical experience were tutorial materials made. They are to be published on website ?Metodický portál RVP? and help so make this theme available for teachers in practice.
Předmětem zájmu diplomové práce je myšlenka aktivního vyučování pomocí trojrozměrných modelů a její zprostředkování učitelům zeměpisu. Teoretická část práce je věnována podložení celého tématu z filosofického, psychologického a pedagogického hlediska, dále nastiňuje problematiku médií jako zdrojů geografických informací ve výuce s důrazem na trojrozměrné modely. Její důležitou součástí je i anketní průzkum provedený mezi učiteli zeměpisu. V praktické části jsou popsány a zhodnoceny dva projekty, které byly realizovány na základních školách v Liberci. Z teoretických východisek i z praktických zkušeností pak vycházejí materiály určené pro Metodický portál RVP, které mají toto téma zpřístupnit učitelům z praxe.
Předmětem zájmu diplomové práce je myšlenka aktivního vyučování pomocí trojrozměrných modelů a její zprostředkování učitelům zeměpisu. Teoretická část práce je věnována podložení celého tématu z filosofického, psychologického a pedagogického hlediska, dále nastiňuje problematiku médií jako zdrojů geografických informací ve výuce s důrazem na trojrozměrné modely. Její důležitou součástí je i anketní průzkum provedený mezi učiteli zeměpisu. V praktické části jsou popsány a zhodnoceny dva projekty, které byly realizovány na základních školách v Liberci. Z teoretických východisek i z praktických zkušeností pak vycházejí materiály určené pro Metodický portál RVP, které mají toto téma zpřístupnit učitelům z praxe.
Description
katedra: KGE; rozsah: 198 s. (43117 znaků)
Subject(s)
three-dimensional model, geography, projekt, learning by teaching, trojrozměrný model, zeměpis, projekt, učení se učením