Podniková strategie malých a středních podniků

Title Alternative:Strategic Management in Small and Medium Enterprises
Loading...
Thumbnail Image
Date
2010
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
Tato práce se zabývá úrovní podnikové strategie v malých a středních podnicích. V této práci je nejprve prezentována literatura, která se k tomuto tématu vztahuje. Větší důraz je dán na interní strategickou analýzu, přesněji model VRIO. Dále je popsán výzkum, který probíhal mezi majiteli nebo vedoucími pracovníky malých a středních podniků. Tento výzkum probíhal pomocí tištěného a elektronického dotazníku. Závěry jsou formulovány na základě výsledků analýzy. Firmy nejsou ochotny často měnit svou strategii z důvodů měnícího se okolí, dokonce ani z důvodů nynější finanční krize. Čím větší firma je, tím formálnější je forma strategie. Ze strategických analýz je nejvíce využívána externí analýza konkurence a zákazníků, zatímco interní analýzy jsou spíše přehlíženy. Oproti literatuře výzkum zjistil, že v malých a středních podnicích jsou zaměstnanci více přístupni změnám ve firemním přístupu. Na závěr jsou shrnuty výsledky a formulováno doporučení.
This master´s dissertation deals with the issue of business strategies in small and medium enterprises. Firstly, the literature review is presented. The work is exploiting VRIO framework into the detail. In the next part there is described the research, which was spread amongst the owners or managers of small and medium enterprises. The research was made by both electronic and paper questionnaire. The conclusions from the results are as follows. Firms are not willing to change their strategy because of changing environment. They are not willing to change their strategy because of recent financial crisis. Another conclusion is that larger companies have more formal strategy plans than small companies. The most common strategy analyses are analysis of customers and competitors. Internal analyses are mostly ignored. The research has concluded that employees in small and medium companies are more open to changes than literature described. The last part is dedicated to conclusions and recommendations.
Description
katedra: KPE; přílohy: 1 CD ROM; rozsah: 68
Subject(s)
strategie podniku, malé a střední podniky, metoda vrio, strategic management, small and medium enterprises, vrio framework
Citation
ISSN
ISBN