Hazardní hráčství u středoškolské mládeže

Title Alternative:Gambling among high-school students
Loading...
Thumbnail Image
Date
2010
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
This Bachelor Thesis deals with gambling of higher secondary school students. The objective of the work is to survey the contemporary situation and describe the gambling prevention in the Vocational School; Střední Odborná Škola a Střední Odborné Učiliště 28. října in Česká Lípa. This work contains two parts, theoretical and practical. The first, theoretical, part explains typical features of adolescence and socialisation of higher secondary school students. It defines the basic terms of gambling and sets diagnosis of pathological gambling. This part explains forms of gambling, the issue of addiction and the possibilities of treatment, including the prevention of this issue. In the second part, practical, a questionnaire is used on 63 students who have some experiences with gambling. It analyses the types of gambling activities and the personal attitudes of the pupils to their gambling. The questionnaire inquiries whether the students consider themselves as addicted and whether they can obtain enough preventive care at school. As the second investigative method there is used interview with some teachers about the situation of gambling in their school. The results are presented on charts, graphs and comments. The objective of the research is to gather information about the contemporary situation of gambling and preventive care in the Střední Odborná Škola a Střední Odborné Učiliště 28. října. The whole summary of this Batchelor thesis is mentioned in the conclusion and there are suggested some strengthening steps of gambling primary prevention.
Bakalářská práce se zabývala problematikou hazardního hráčství u středoškolské mládeže. Jejím cílem bylo zmapovat aktuální situaci v oblasti hazardního hráčství u žáků Střední odborné školy a Středního odborného učiliště v České Lípě, ul. 28. října včetně prevence. Práci tvořily dvě stěžejní části, a to část teoretická a praktická. Teoretická část pomocí zpracování a prezentace odborných zdrojů objasňovala charakteristické znaky období adolescence včetně socializace a popisovala základní pojmy související s hazardním hráčstvím, dále diagnostiku patologického hráčství, formy hazardních her, etiologii hazardního hráčství, fáze závislosti včetně možnosti léčby a prevence hazardního hráčství. Na teoretickou část navazovala část praktická, která ověřovala u 63 žáků, kteří mají osobní zkušenost s hazardní hrou, pomocí nestandardizovaného dotazníku stanovené předpoklady průzkumu. Praktická část zjišťovala druhy hazardních her, které žáci hrají, zda žáci hazardní hráčství považují za problém a zda prevence hazardního hráčství ze strany školy je adekvátní. V praktické části byly rovněž zjišťovány pomocí doplňkové metody rozhovoru postoje a názory 9 pedagogů školy k situaci hazardního hráčství žáků, včetně prevence. Výsledky průzkumu jsou prezentovány pomocí tabulek, grafů a jejich komentářů. Účelem průzkumu bylo zjistit aktuální situaci v oblasti hazardního hráčství žáků školy, včetně úrovně primární prevence. Celkové shrnutí bakalářské práce je uvedeno v závěru, na nějž navazují navrhovaná opatření směrovaná k posílení oblasti primární prevence hazardního hráčství.
Description
katedra: KSS; přílohy: 1 CD ROM.; rozsah: 91 s. (135 749 znaků).
Subject(s)
adolescence, teenagers and delinquency, gambling, pathological gambling, gambler, prevention, fruit machines, addition, respondent, students, teacher, adolescence, dospívající a delikvence, hazardní hra, hazardní hráčství, patologické hráčství, gamblér, prevence, výherní automaty, závislost, respondent, žáci, pedagog
Citation
ISSN
ISBN