Využití marketingových komunikačních nástrojů k propagaci B2B obchodů na průmyslových trzích

Title Alternative:Using marketing communication tools to promotion B2B commerce in the industrial markets
Loading...
Thumbnail Image
Date
2007
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
This diploma work deals with Using marketing communication tools to promotion B2B commerce in the industrial markets to make this commerce more efficient, faster and profitable for the firm. It should lead in more profit for the firm and realize other goals. The first part focuses on common problems of industrial markets and their characteristics. The second part specializes in the electronics markets, their description, advantages, disadvantages and expansion. The next part is engaged in internet advertisement, their forms, kinds, positives, negatives and the choice of the most suitable for the industrial market. The last part solves the problem of e-auction as possibility of transparent and efficient selection of supplier or customer for the product of the firm.
Tato diplomová práce se zabývá využíváním marketingových komunikačních nástrojů k propagaci B2B obchodů na průmyslových trzích tak, aby se jejich fungování zefektivnilo, zrychlilo a stalo se pro firmu výhodnější, což by mělo vést i k vyšším ziskům firmy a naplnění jejich dalších cílů jako třeba zvětšení tržního podílu a další. První část práce se zaměřuje na obecnou charakteristiku průmyslových trhů, jejich vysvětlení. Druhá část se specializuje na elektronický obchod, jeho charakteristiku, výhody a nevýhody a rozšíření. Další část se zabývá internetovou reklamou, její formou, druhy, pozitivy, negativy a hlavně výběr té nejvhodnější právě pro průmyslový trh. Poslední část řeší problematiku e-aukcí jako možností transparentního a efektivního výběru dodavatele či zákazníka pro produkt firmy.
Description
katedra: KIN; rozsah: 79 s.
Subject(s)
marketing, internet, promotion, industrial market, customer, e-business, b2b, marketing, internet, propagace, průmyslový trh, zákazník, internetový obchod, b2b
Citation
ISSN
ISBN