2019/3 - Social Sciences
Permanent URI for this collection
Recenzovali: Karin Schöne, Ph.D. - Dresden University of Technology, Mg. Lukáš Rubín, Ph.D. - Palacký University Olomouc
Browse
Recent Submissions
- ItemGeneral data protection regulation: opportunities and risks of the implementation of GDPR in tourism(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, ) Kędzior, Mariusz; Sadowska, MirelaČlánek se pokouší odpovědět na nejčastější dotazy týkající se zpracování osobních údajů v cestovním ruchu. Jedná se o pokus vysvětlit základní definice ochrany osobních údajů. Doporučuje se, aby organizátoři, touroperátoři a majitelé hotelů a penzionů byli spokojeni tak, aby zpracování údajů fyzických osob bylo v souladu s GDPR. Rovněž se doporučuje ohrozit zpracování osobních údajů a možnosti, které zajistí bezpečnost údajů zpracovávaných poskytovateli služeb z odvětví cestovního ruchu.
- ItemSicherheitsempfinden in der Digitalität(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, ) Fehlhaber, Anna LenaNavzdory vysoké poptávce po výzkumu pocitu digitálního bezpečí a povědomí zůstává toto téma bez odezvy. Abychom analyzovali vývoj pocitu bezpečí v digitálním světě, přesněji na internetu, jsou zvažovány a zkoumány různé procesy dojmů, použití a hodnocení. Individuální povědomí a pocit bezpečí jako celek je analyticky zkoumán a jsou odhaleny faktory ovlivňující pocit bezpečí.
- ItemTeaching English for medical purposes: how to embrace the challenge(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, ) Drozdová, EditaČlánek se zabývá Angličtinou pro specifické účely (ESP), konkrétně Angličtinou pro medicínské účely (EMP) a seznamuje s nejzásadnějšími problémy, se kterými se učitelé i studenti v kurzech medicínské angličtiny setkávají. První část článku se věnuje hlavním výzvám ESP. První problém představuje nestejnorodá jazyková úroveň. Víceúrovňové skupiny jsou ilustrovány na základě rozmisťovacího testu. Zadruhé je to medicínská terminologie; článek vyjmenovává a pojmenovává nejčastější chyby ve slovní zásobě a výslovnosti. A zatřetí je zmíněn nedostatek vhodných moderních studijních materiálů a je zdůrazněna zásadní role e-learningového prostředí. V druhé části článku, s odkazem na průzkum a komentáře jeho respondentů, je probírána role učitele odborného jazyka.
- ItemLanguage proficiency assessment from pedagogical and statistical perspectives(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, ) Šikolová, Mária; Koláčková, Ludmila; Neubauer, Jiří; Sedlačík, MarekČlánek pojednává o výsledcích studie založené na srovnání, jak svoji jazykovou kompetenci hodnotí sami studenti, jejich učitelé a jaké jsou skutečné výsledky dosažené u zkoušky. Jedná se o výsledky standardizované jazykové zkoušky, kterou používají členské státy NATO (zkouška podle STANAG 6001). Prezentovaná data byla získána z dotazníku distribuovaného studentům intenzivních jazykových kurzů v rámci celoživotního vzdělávání během jednoho akademického roku. Pomocí aplikovaných statistických metod byla analyzována data z dotazníků, aby bylo možno srovnat, jak přesně jsou studenti a jejich učitelé schopni předvídat výsledky zkoušek.
- ItemTransformation of the accounting profession in terms of the economy of the future(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, ) Slyozko, Tetyana; Kurilo, Lyudmila; Mazina, OleksandraTato studie zkoumá transformaci účetní profese, ke které dojde pod vlivem čtvrté průmyslové revoluce ekonomiky budoucnosti. Tento článek nejprve ukazuje, jak může revoluce drasticky změnit účetnictví a účetní profesi; za druhé, možnosti účetních metod v účetní praxi pod vlivem faktorů čtvrté průmyslové revoluce; za třetí, robotizaci účetních postupů; za čtvrté, účetní postupy, jejichž organizace nepodléhá robotice. Nakonec je prokázáno, že navzdory významným změnám v účetnictví zůstane toto povolání stejné, zejména v rámci procesů organizace, protože umělá inteligence ani robotika nemohou přijímat manažerská rozhodnutí o organizaci účetnického aparátu, provádět určité účetní úkony či aplikovat účetní metody v účetních procesech.