Browse
Recent Submissions
- ItemPorovnání výhodnosti nájmu a vlastnictví prostoru sloužícího k podnikání v digitálním tiskuSvobodová, Kateřina; Knížek Roman, Ing. Ph.D., MBA :61226Cílem práce je v rámci porovnání výhodnosti nájmu a vlastnictví prostoru sloužícího k podnikání ověřit hypotézu, že nájem je výhodnější než vlastnictví. Aby byl zvolen vhodný prostor vyhovující legislativním a jiným požadavkům, je tato problematika rozebrána v rámci rešerše stejně tak jako dostupné bankovní produkty vhodné k financování a náklady se vyskytující se v souvislosti s užíváním prostoru k podnikání. V praktické části jsou vybrány objekty, jeden k dispozici formou nájmu a druhý určen k prodeji. V časovém horizontu 30 let proběhne kalkulace nákladů spojených s nájmem, kdy je přihlédnuto k růstu cen. Pro stejný časový horizont jsou kalkulovány náklady také pro dvě zvolené varianty pořízení. Obě varianty předpokládají, že podnik má k dispozici volné finanční prostředky, které chce investovat. První varianta zahrnuje náklady a zhodnocení, ke kterým dojde při pořízení nemovitosti z vlastních finančních prostředků v plné výši. Druhá z variant počítá s financováním pořízení nemovitosti prostřednictvím bankovního úvěru a volné finanční prostředky investuje na trhu s cennými papíry. V závěru práce jsou varianty sumarizovány, jednotlivě vyhodnoceny a také porovnávány mezi sebou.
- ItemUžitné vlastnosti menstruačních kalhotekBajerová, Barbora; Knížek Roman, Ing. Ph.D., MBA :61226; Tunáková Veronika, doc. Ing. Ph.D. :59251Diplomová práce se zaměřuje na inovaci marketingové kampaně firmy SAYU, která se specializuje na výrobu menstruačních kalhotek. Práce zkoumá komfortní vlastnosti těchto kalhotek a porovnává je s konkurenčními produkty, přičemž klade důraz na oděvní komfort s ohledem na užitné vlastnosti. V experimentální části práce jsou tyto vlastnosti měřeny a následně statisticky vyhodnoceny, včetně výpočtu indexu jakosti. Na základě získaných dat bude vytvořena nová marketingová kampaň, která se zaměří především na reklamní bannery a sponzorované příspěvky. Tato kampaň bude konzultována s firmou SAYU a bude respektovat její firemní grafické standardy.
- ItemCharacterization and Modification of Coir FibersSubramanian, Mahalakshmi; Venkataraman Mohanapriya, M.Tech., M.F.Tech., Ph.D. :67443; Militký Jiří, prof. Ing. CSc. :55135Cílem této diplomové práce s názvem "Charakterizace a modifikace kokosových vláken" je analyzovat a porovnat fyzikální vlastnosti hnědých kokosových vláken ze dvou různých odrůd kokosovníku před a po chemické modifikaci. Pro ověření kompatibility kokosových vláken před a po modifikaci jako plniva zahrnuje tato diplomová práce přípravu geopolymerních kompozitů s různými délkami kokosových vláken. V neposlední řadě si tato práce klade za cíl přispět k hlubšímu pochopení vlastností hnědých kokosových vláken dvou vybraných odrůd a jejich kompatibility s geopolymerními kompozity.
- ItemDuše v udržitelné oděvní kolekciStřídová, Anna; Veselá Zuzana, Mgr.art. :59660; Devečková Viera, Mgr.art. ArtD. :69178V této diplomové práci je vytvořena oděvní kolekce, která se skládá z produktových částí oděvů, tvořených pro chráněné díly a je doplněna streetwearovou částí oděvů. Kolekce se zaměřuje na udržitelný a cirkulární design. Inspirací pro barevnost a tvorbu vzorů byl workshop ve spolupráci se sdružením Tulipán, který se ve svém středisku věnuje arteterapii, ze kterých byly použity výtvarné podklady pro tvorbu designu dezénů. Práce si klade za důraz integrovat produkty do širšího spektra společnosti, zejména u mladší generace a zvýšení podvědomí o sociálních otázkách.
- ItemVývoj nové hybridní běžecké rukavice a uvedení na trh pro značku KWAKReslová, Dominika; Knížek Roman, Ing. Ph.D., MBA :61226; Švecová Jana, kpt. Ing. Ph.D. :68387Diplomová práce je zaměřena na vývoj, výrobu a následný návrh prodejní strategie rukavic určených pro aerobní sporty, především na běhání. Rukavice jsou vyvíjeny ve spolupráci se společností OutdoorKwak s.r.o. V teoretické části práce je popsán komfort a všechny jeho součásti. Dále pak užitné vlastnosti podstatné pro tyto konkrétní rukavice a popis materiálů, které by mohly být pro výrobu produktu vhodné. Následně jsou popsány podstatné statistické metody zpracování dat, obecná charakterizace marketingu a marketingového mixu, také je zmíněna společnost OutdoorKwak s.r.o. Praktická část je zaměřena na analýzu trhu současné nabídky běžeckých rukavic, dále je nastíněn návrh nových rukavic a následuje samotný vývoj výrobku. Nejprve jsou měřeny vybrané materiály a poté zvoleny ty nejvhodnější z nich pro výrobu rukavic. Nakonec je připraven návrh prodejní strategie pro společnost Kwak s.r.o.