Fakulta textilní

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 5 of 14452
  • Item
    Porovnání výhodnosti nájmu a vlastnictví prostoru sloužícího k podnikání v digitálním tisku
    Svobodová, Kateřina; Knížek Roman, Ing. Ph.D., MBA :61226
    Cílem práce je v rámci porovnání výhodnosti nájmu a vlastnictví prostoru sloužícího k podnikání ověřit hypotézu, že nájem je výhodnější než vlastnictví. Aby byl zvolen vhodný prostor vyhovující legislativním a jiným požadavkům, je tato problematika rozebrána v rámci rešerše stejně tak jako dostupné bankovní produkty vhodné k financování a náklady se vyskytující se v souvislosti s užíváním prostoru k podnikání. V praktické části jsou vybrány objekty, jeden k dispozici formou nájmu a druhý určen k prodeji. V časovém horizontu 30 let proběhne kalkulace nákladů spojených s nájmem, kdy je přihlédnuto k růstu cen. Pro stejný časový horizont jsou kalkulovány náklady také pro dvě zvolené varianty pořízení. Obě varianty předpokládají, že podnik má k dispozici volné finanční prostředky, které chce investovat. První varianta zahrnuje náklady a zhodnocení, ke kterým dojde při pořízení nemovitosti z vlastních finančních prostředků v plné výši. Druhá z variant počítá s financováním pořízení nemovitosti prostřednictvím bankovního úvěru a volné finanční prostředky investuje na trhu s cennými papíry. V závěru práce jsou varianty sumarizovány, jednotlivě vyhodnoceny a také porovnávány mezi sebou.
  • Item
    Užitné vlastnosti menstruačních kalhotek
    Bajerová, Barbora; Knížek Roman, Ing. Ph.D., MBA :61226; Tunáková Veronika, doc. Ing. Ph.D. :59251
    Diplomová práce se zaměřuje na inovaci marketingové kampaně firmy SAYU, která se specializuje na výrobu menstruačních kalhotek. Práce zkoumá komfortní vlastnosti těchto kalhotek a porovnává je s konkurenčními produkty, přičemž klade důraz na oděvní komfort s ohledem na užitné vlastnosti. V experimentální části práce jsou tyto vlastnosti měřeny a následně statisticky vyhodnoceny, včetně výpočtu indexu jakosti. Na základě získaných dat bude vytvořena nová marketingová kampaň, která se zaměří především na reklamní bannery a sponzorované příspěvky. Tato kampaň bude konzultována s firmou SAYU a bude respektovat její firemní grafické standardy.
  • Item
    Characterization and Modification of Coir Fibers
    Subramanian, Mahalakshmi; Venkataraman Mohanapriya, M.Tech., M.F.Tech., Ph.D. :67443; Militký Jiří, prof. Ing. CSc. :55135
    Cílem této diplomové práce s názvem "Charakterizace a modifikace kokosových vláken" je analyzovat a porovnat fyzikální vlastnosti hnědých kokosových vláken ze dvou různých odrůd kokosovníku před a po chemické modifikaci. Pro ověření kompatibility kokosových vláken před a po modifikaci jako plniva zahrnuje tato diplomová práce přípravu geopolymerních kompozitů s různými délkami kokosových vláken. V neposlední řadě si tato práce klade za cíl přispět k hlubšímu pochopení vlastností hnědých kokosových vláken dvou vybraných odrůd a jejich kompatibility s geopolymerními kompozity.
  • Item
    Duše v udržitelné oděvní kolekci
    Střídová, Anna; Veselá Zuzana, Mgr.art. :59660; Devečková Viera, Mgr.art. ArtD. :69178
    V této diplomové práci je vytvořena oděvní kolekce, která se skládá z produktových částí oděvů, tvořených pro chráněné díly a je doplněna streetwearovou částí oděvů. Kolekce se zaměřuje na udržitelný a cirkulární design. Inspirací pro barevnost a tvorbu vzorů byl workshop ve spolupráci se sdružením Tulipán, který se ve svém středisku věnuje arteterapii, ze kterých byly použity výtvarné podklady pro tvorbu designu dezénů. Práce si klade za důraz integrovat produkty do širšího spektra společnosti, zejména u mladší generace a zvýšení podvědomí o sociálních otázkách.
  • Item
    Vývoj nové hybridní běžecké rukavice a uvedení na trh pro značku KWAK
    Reslová, Dominika; Knížek Roman, Ing. Ph.D., MBA :61226; Švecová Jana, kpt. Ing. Ph.D. :68387
    Diplomová práce je zaměřena na vývoj, výrobu a následný návrh prodejní strategie rukavic určených pro aerobní sporty, především na běhání. Rukavice jsou vyvíjeny ve spolupráci se společností OutdoorKwak s.r.o. V teoretické části práce je popsán komfort a všechny jeho součásti. Dále pak užitné vlastnosti podstatné pro tyto konkrétní rukavice a popis materiálů, které by mohly být pro výrobu produktu vhodné. Následně jsou popsány podstatné statistické metody zpracování dat, obecná charakterizace marketingu a marketingového mixu, také je zmíněna společnost OutdoorKwak s.r.o. Praktická část je zaměřena na analýzu trhu současné nabídky běžeckých rukavic, dále je nastíněn návrh nových rukavic a následuje samotný vývoj výrobku. Nejprve jsou měřeny vybrané materiály a poté zvoleny ty nejvhodnější z nich pro výrobu rukavic. Nakonec je připraven návrh prodejní strategie pro společnost Kwak s.r.o.