Číslo 4/2021
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Číslo 4/2021 by Title
Now showing 1 - 9 of 9
Results Per Page
Sort Options
- ItemBratislavské dva dni s didaktikou matematiky(The Union of czech mathematicians and physicists, ) Slavíčková, Mária; Jednota českých matematiků a fyzikůV príspevku informujeme o hybridne organizovanej konferencii Dva dni s didaktikou matematiky na pôde FMFI UK v Bratislave. Stručne opisujeme pozadie jej vzniku, programovú štruktúru a kľúčové diskutované témy na jej šiestom ročníku.
- ItemDva dny s didaktikou matematiky 2022(The Union of czech mathematicians and physicists, ) Vondrová, Naďa; Jednota českých matematiků a fyziků
- ItemEditorial(The Union of czech mathematicians and physicists, ) Příhonská, Jana; Jednota českých matematiků a fyzikůPříspěvek informuje čtenáře o obsahu čísla 4.
- ItemJak to vlastně je s naší školou? Cíle vzdělávání a naše školská reforma(The Union of czech mathematicians and physicists, ) Kuřina, František; Vondrová, Naďa; Jednota českých matematiků a fyzikůAutoři se zamýšlejí nad aktuálními otázkami spojenými s dokumentem Hlavní směry vzdělávací politiky ČR do 2030+, avizovanými redukcemi RVP pro ZV a souvisejícími záležitostmi. Autoři vycházejí ze svých dlouholetých zkušeností z výuky matematiky a přípravného vzdělávání učitelů matematiky a upozornňují na potenciálně problematická místa současné reformy.
- ItemJedinákova posloupnost(The Union of czech mathematicians and physicists, ) Kuřina, František; Jednota českých matematiků a fyzikůRecenzovaná publikace přináší neobvyklý pohled na matematiku, na matematiky, historii matematiky, úlohy a jejich řešení.
- ItemMartin Kuchynka(The Union of czech mathematicians and physicists, ) Vízek, Lukáš; Jednota českých matematiků a fyzikůČlánek je věnován životu a dílu Martina Kuchynky (1843–1900), českého středoškolského učitele matematiky a kreslení. Je soustředěn na jeho studia, výuku, učebnice a časopisecké příspěvky. Text předkládá stručné hodnocení Kuchynkovy práce a zmiňuje možnosti dalšího studia.
- ItemRovnice v úlohách mezinárodního šetření TIMSS a jejich využití(The Union of czech mathematicians and physicists, ) Peclinovská, Sylva; Jednota českých matematiků a fyzikůUvolněné úlohy z mezinárodního šetření TIMSS se mohou pro učitele stát inspirací do výuky. Úlohy mohou sloužit pro zpestření výuky, jako další materiály k procvičování nebo je lze využít pro diagnostiku úrovně porozumění či schopností žáků. Článek se zaměřuje na úlohy vztahující se k tématu rovnic na 1. stupni základní školy a jsou v něm popsány problémy, které měli čeští žáci při řešení konkrétních úloh. Dále ukazuje, jak je možné úlohy upravovat a vytvářet sady gradovaných úloh využitelných v rámci diferencované výuky.
- ItemSetkání s Liping Ma(The Union of czech mathematicians and physicists, ) Hrubý, Dag; Jednota českých matematiků a fyzikůRecenze knihy MA, Liping. Znát a učit elementární matematiku. Jak učitelé v Číně a ve Spojených státech rozumí základní matematice. Praha: Academia, 2021. Jubilejní vydání.
- ItemTrojúhelníkové figury jako nástroj rozvoje geometrické představivosti(The Union of czech mathematicians and physicists, ) Slezáková, Jana; Jednota českých matematiků a fyzikůCílem příspěvku je informovat čtenáře o vzniku nové interaktivní pomůcky na rozvoj geometrické představivosti žáků ve věku 11-16 let. Úvod je věnován popisu možností, jak vhodným způsobem lze u dětí rozvíjet geometrickou představivost formou her a geometrických aktivit. Zmínka je o vzácné historické stavbě Pevnost poznání, která je prvním interaktivním muzeem popularizace vědy na střední Moravě. Druhá část příspěvku pojednává o vzniku didaktické pomůcky Trojúhelníkové figury na trénink vizuální představivosti, která bude pro návštěvníky k dispozici od července 2021.