2016/3 - Social Sciences
Permanent URI for this collection
ACC Journal, ročník XXII 2016/3
Recenzovali:
prof. PhDr. Anna Hogenová, CSc - Univerzita Karlova v Praze, Czech Republic
Mgr. Ludmila Koláčková, Ph.D. - Univerzit obrany v Brně, Czech Republic
Recenzovali:
prof. PhDr. Anna Hogenová, CSc - Univerzita Karlova v Praze, Czech Republic
Mgr. Ludmila Koláčková, Ph.D. - Univerzit obrany v Brně, Czech Republic
Browse
Browsing 2016/3 - Social Sciences by Subject "evaluation"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemFundamental evaluative adjective patterns in british broadsheet and tabloid newspaper discourse(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2016) Peldová, PetraNovinový diskurz byl již mnohokrát analyzován. Ať už se jednalo o přístup kritický, stylistický, kognitivní, diachronický, sociolingvistický či přístup korpusní lingvistiky, tyto přístupy se nezaměřovaly na analýzu evaluace v textu. Proto se tento článek pokusí popsat a porovnat dva lexikogramatické vzorce, které byly poprvé identifikovány a popsány Hunstonovou a Sinclairem a upravený Bednarkovou. Na korpusu britských online bulvárních a seriózních novinových článků se ukázalo, že lexikogramatické vzorce ‘it v-link ADJ finite/non-finite clause’ a ‘v-link ADJ prep’ jsou nejčastěji používány k vyjádření evaluace. Tento článek porovnává nejen četnost výskytu těchto vzorců v daném korpusu, ale zaměřuje se také na rozdíly užití, které tyto vzorce vykazují v jednotlivých pod korpusech.
- ItemZkouška WiDaF® Basic a WiDaF® jako měřítko jazykových kompetencí při vstupu do praxe(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2016) Vlčková, Irena; Neumannová, HelenaEkonomická fakulta Technické univerzity v Liberci (EF TUL) je od roku 2016 Veřejným testovacím centrem pro mezinárodně uznávané zkoušky z němčiny Wirtschaft auf Deutsch – WiDaF Basic® a WiDaF®. Tyto zkoušky byly Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy České republiky zařazeny mezi standardizované zkoušky dokládající jazykovou znalost žáka/studenta podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR). Příspěvek přináší informace o výsledcích zkoušek studentů EF TUL z pilotní testovací fáze v roce 2016.