Rok 2022
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Rok 2022 by Subject "diagnostika řešení žáka"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- ItemKalkulativní úlohy jako nástroj diagnostiky(The Union of czech mathematicians and physicists, ) Slezáková, Jana; Jirotková, Darina; Jednota českých matematiků a fyzikůCílem článku je ukázat učitelům jednu z možností, jak diagnostikovat znalosti žáků 1. stupně ZŠ v oblasti kalkulativních dovedností. Diagnostika je důležitý prvek formativního hodnocení ve vyučování (nejen) matematice. Pro mnohé překvapivě mohou jako nástroj diagnostiky sloužit i tzv. sloupečkové úlohy. Nabízíme konkrétní způsob diagnostiky, který jsme realizovali s využitím dat z výzkumného projektu, který se zabývá školní neúspěšností v matematice a českém jazyce na 1. stupni ZŠ. Analyzovali jsme řešení deseti kalkulativních úloh, které byly součástí didaktického testu z matematiky. Úlohy v článku charakterizujeme a uvádíme jejich diagnostický potenciál a gradační parametry. u každé úlohy uvádíme počet řešitelů, jejich úspěšnost a všechny chyby, které se v žákovských řešeních objevily. u nejčastějších chyb popisujeme jejich pravděpodobné příčiny a navrhujeme k nim reedukační postupy. Na jednom případu ukazujeme, jak lze některé reedukační postupy formulovat pro konkrétního žáka.