Browsing by Author "Vondráčková, Marie"
Now showing 1 - 8 of 8
Results Per Page
Sort Options
- ItemAnalýza využití politiky inflačního cílování v měnové politice ČNBVondráčková, Marie
- ItemAnalýza využití politiky inflačního cílování v měnové politice ČNB(Technická Univerzita v Liberci, 2010) Vondráčková, Marie; Šimíková, IvanaCílem práce je popsat a vysvětlit čtenáři měnověpolitický režim, který v současnosti používá ČNB - cílování inflace. Zhodnotit jeho výhody a nevýhody. Práce hodnotí vývoj měnové politiky před a po roce 1997. Cílování inflace je srovnáno s režimem měnové politiky cílováním peněžní zásoby. Srovnání je provedeno nejprve teoreticky a poté na základě testu závislosti makroekonomických veličin a inflace. Práce dochází k závěru, že volba režimu cílování inflace byla správná.
- ItemElektronický marketing textilních a oděvních firemVondráčková, Marie
- ItemElektronický marketing textilních a oděvních firem(Technická Univerzita v Liberci, 2007) Vondráčková, Marie; Fridrichová, LudmilaCílem práce je popsat a vysvětlit čtenáři co je to e-marketing a proč je důležitý také pro textilní firmy. Jsou zde zmíněna psaná i nepsaná pravidla všech způsobů e-marketingu, jako například e-mail marketing, viralní marketing, advergaming, bannery, RSS, pay per click a v neposlední řadě také optimalizace pro vyhledávače (SEO). Dále se zde čtenář seznámí s tím, jak by měla vypadat správná www prezentace, co se týče použitelnosti, přístupnosti viditelnosti a vzhledu, které informace by neměly chybět v e-obchodu, jak by měl správně fungovat a kdy je vhodné do něj investovat. Také jsou zde uvedeny všeobecné informace o internetu, statistiky a ostatní data, důležitá pro úspěch www prezentace textilní firmy na internetu. Druhá část je analýzou www prezentací a e-obchodů českých textilních firem. Pro příklad byly vybrány tři internetové prezentace a tři e-obchody, které jsou hodnoceny z hlediska vhodnosti, vzhledu, použitelnosti, obsahu informací apod. Třetí část je interpretace výsledků výzkumu, který se zabýval tím, jak veřejnost vnímá e-marketing textilních firem. Zda uživatelé navštěvují www stránky textilních firem, zda nakupují oblečení přes internet. Co se jim na stránkách líbí či nelíbí.
- ItemEnvironmental policy of the Czech republic(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2011) Bartošová, Monika; Vondráčková, MarieK ochraně životního prostředí slouží velká řada environmentálních nástrojů, ať již zákonných či dobrovolných. Cílem článku je definovat environmentální politiku ČR, klasifikovat její nástroje a podrobněji se zaměřit na některé z nich. Nejprve článek klasifikuje environmentální politiku státu z hlediska dokumentu o Státní politice životního prostředí ČR a vyjmenovává environmentální nástroje, které dokument stanovuje. Dále se článek zaměřuje na zhodnocení dosavadního průběhu Ekologické daňové reformy, jako jednoho z nástrojů ovlivňujících životní prostředí v rámci environmentální politiky státu. V poslední části se článek podrobněji zabývá environmentálním účetnictvím, jako dobrovolným nástrojem státní politiky životního prostředí a to jak z mikroekonomického hlediska, tak z hlediska makroekonomického.
- ItemInvestiční stimuly a jejich vliv na velikost investic u podniků(Technická Univerzita v Liberci,, ) Vondráčková, MarieInvestiční stimuly, konkurenceschopnost nebo atraktivita investičního prostředí jsou na první pohled podobné pojmy, které vypovídají o investiční zajímavosti hostitelské země. Země, zvláště ty rozvojové, usilují o to, aby investoři realizovali své investice právě na jejich území. Proto se snaží různými způsoby svojí investiční atraktivitu zvýšit a investory tak přilákat. Jako investora chápeme podnik, který hledá lokaci pro realizaci svojí investice. Ale co opravdu investory zajímá, co sledují, když si vybírají lokaci realizace svojí investice? Na tuto otázku se pokusím alespoň z části odpovědět touto disertační prací.V první části disertační práce je provedena rešerše dostupných zdrojů na dané téma. Rešerše je založena hlavně na stanoviscích J. H. Dunninga a M. Viturky. V další části práce jsem provedla analýzu PZI podniků v České republice a analýzu investičních stimulů, které ovlivňují investiční rozhodování podniků, ve sledovaném (v komparovaném) období. Investiční stimuly pro výzkum byly vybrány právě na základě rešerše zdrojů, díky které autor formoval svoje názory a získal potřebné informace pro tvorbu vlastních hypotéz a závěrů. V páté kapitole je pak proveden vlastní statistické testování stanovených hypotéz a to na základě jednoduchého regresního modelu a dále pak na základě vícenásobného regresního modelu. Jako závisle proměnná byla stanovena výši PZI, jako nezávisle proměnné pak jednotlivé investiční stimuly. V poslední kapitole jsou uvedeny výsledky šetření, které autor provedl na vzorku podniků -investorů a kde zjišťoval jejich vnímání vybraných investičních stimulů.
- ItemInvestment incentives: analysis of new jobs, correlation of new jobs and the unemployment rate(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2012) Bartošová, Monika; Vondráčková, MarieTento článek vznikl díky podpoře projektu Studentské grantové soutěže (SGS), realizované v rámci Ekonomické fakulty Technické univerzity v Liberci. Článek se v první řadě analyzuje obecně investiční pobídky udělované v České Republice. Vyjmenovává všechny typy udělovaných pobídek a podrobněji definuje podporu vzniku pracovních míst. Dále článek analyzuje nově vzniklá pracovní místa z podpořených projektů a to dle počtu pracovních míst v jednotlivých letech, dle počtu pracovních míst za sledované období dle regionů a dle průmyslového odvětví, ve kterém pracovní místa vznikala. Dále jsou také nově vzniklá pracovní místa analyzována dle země původu investice. V poslední části je definován vztah míry nezaměstnanosti a počtu nově vzniklých pracovních míst. Vztah je určen pomocí testu závislosti na základě jednoduchého regresního modelu.
- ItemThe perception of selected aspects of investment attractiveness by businesses making investments in the Czech Republic(Technical university of Liberec, Czech Republic, 2017-10-02) Jáč, Ivan; Vondráčková, Marie; Ekonomická fakultaInvestment attractiveness refers to the interest of the territory, area and region. Investment attractiveness refers to the competitiveness of a country within the investment environment, and investment decisions that are made by a business regarding the localization of its investments. Investment attractiveness may be defined as the set of factors that influence a business entity when making its investment decisions. Investment attractiveness reflects how interesting the relevant territory, area or region is to businesses. The set of factors influencing the level of investment attractiveness are both factors that are fixed (geographic location, deposits of iron ore, large water flows) and, secondly, the factors that from the perspective of state policy influenced (educated population, a policy of investment incentives, labor costs, tax rate, macroeconomic indicators – inflation, GDP and labor productivity). There are many indicators showing the strengths and weaknesses of a country and its economy, and whether the business environment is suitable for investors or if the business environment is risky and problematic. This issue is dealt with using the theory of localization. This article interprets the results of a survey carried out that looked at the effects of selected investment factors on decisions taken by businesses making FDI – which means on the investment attractiveness of countries striving for FDI. First, based on a theoretical search, we selected specific factors for the inquiry that have an impact on investment decisions taken by businesses. The factors were subsequently verified through a questionnaire sent to the investors. They were further verified through a regression analysis.