Browsing by Author "Rozkovcová, Andrea"
Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
- ItemDětské animační programy u cestovní kanceláře Blue-Style(Technická Univerzita v Liberci, 2014-01-01) Povrová, Denisa; Rozkovcová, AndreaTato bakalářská práce se zabývá Dětskými animačními programy Cestovní kanceláře Blue Style. Cílem této bakalářské práce byla analýza současného programu a jeho obohacení o vzdělávací a výchovné prvky. Práce je konkrétně zaměřena na dětské animační programy realizované na ostrově Djerba
- ItemFaktory v rozvíjení komunikačních dovedností ve výuce(Technická Univerzita v Liberci, 2014-01-01) Čihařová, Lenka; Rozkovcová, AndreaPráce se zabývá jednou z klíčových kompetencí Rámcově vzdělávacího programu středního odborného vzdělávání a to komunikační kompetencí. Jádrem práce je představení různých faktorů, které brání v rozvíjení komunikačních dovedností ve výuce, jako jsou organizační formy výuky a jejich zvolené výukové metody. Teoretická část objasňuje základní pojmy komunikace ze školního prostředí s rady pro učitele při správném verbálním a neverbálním projevu. Praktická část zjišťuje možné bariéry v rozvíjení komunikačních dovedností na základě dotazníkového šetření poskytnuté žáky a strukturovaného rozhovoru s vyučujícím. Na základě výsledků šetření práce nabízí možné postupy pro rozvoj komunikativních kompetencí u daného vzorku.
- ItemPodoba rodiny žáka mladšího školního věku na počátku 21.století.(Technická Univerzita v Liberci, 2008-01-01) Hoffmannová, Kateřina; Rozkovcová, AndreaThe diploma thesis is focused on the development of a family from ancient Greece and Rome till now. In the present time the author dwells on the family as a subject, which has an indispensable influence on a child. She was interested in principles and educational attitudes in families and she noted problems of families in the Czech Republic, which lead to separation of parents or divorce. In the practical part she devoted to pupils of primary schools. Her main task was to find out, if the pupils of a primary school realize the idea of a family, father, mother, brothers or sisters, other members of a family. Further she was interested in today´s family from the point of view of primary school teachers in surveyed classes, and also of psychologists from marriage counselling service or private general practices.
- ItemPodpora aktivity a kreativity při tvorbě choreografií v kurzu břišních tanců(Technická Univerzita v Liberci, 2014-01-01) Zderadičková, Anna; Rozkovcová, AndreaPředmětem této bakalářské práce je vypracování programu pro zvýšení aktivity a kreativity tanečnic v kurzu břišních tanců. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část přibližuje kulturu orientálního tance a popisuje tradiční metody výuky břišních tanců. Dále je tato část věnována koučování, které je ve sportu používáno jako nástroj pro zlepšení výkonu. Praktická část popisuje proces tvorby tří choreografií v kurzu břišních tanců, kdy jedna byla tvořena tradičním způsobem a dvě za použití koučovacího přístupu. Na základě poznatků z realizace tohoto projektu byl vypracován rámcový program pro zvýšení aktivity a kreativity tanečnic v hodinách za použití koučovacích metod. Jako výzkumný nástroj je použito pozorování a rozhovor.
- ItemPodpora mezigenerační komunikace seniorů a mladých dospělých na příkladu Domu seniorů Liberec-Františkov(Technická Univerzita v Liberci, 2015-01-01) Plašková Kvapilová, Lenka; Rozkovcová, AndreaVe své bakalářské práci jsem se zabývala aspekty souvisejícími se seniorskou populací a mladou generací a také jejich vzájemnou koexistencí. V rámci této práce jsem chtěla poukázat na aktuální téma - komunikaci seniorů a mladých dospělých. Cílem bakalářské práce bylo realizovat reminiscenčně-literární seminář a na základě této realizace vypracovat metodiku reminiscenčně-literárního semináře.
- ItemPodpora spolupráce externích pracovníků DDM Vikýř(Technická Univerzita v Liberci, 2014-01-01) Šípková, Martina; Rozkovcová, AndreaV této práci je řešena problematika spolupráce externích pracovníků se Střediskem volného času Dům dětí a mládeže Vikýř, Jablonec nad Nisou, Podhorská 49, příspěvková organizace. Cílem práce je vytvoření programu na posílení spolupráce mezi jednotlivými pracovníky i směrem k vedení jednotlivých oddělení a samotné organizace. V práci je uveden ucelený program, který byl zvolen na konkrétní podmínky DDM Vikýř a byl vypracován na základě dotazníkového šetření a rozhovorů. Model programu je možné využít pro obdobnou problematiku dalších škol, školských zařízení či organizací podobného typu, které pracují s dětskou klientelou a jako lektory využívají externí spolupracovníky.
- ItemProjektové vyučování v odborném předmětu technologie skla(Technická Univerzita v Liberci, 2014-01-01) Stránská, Petra; Rozkovcová, AndreaTéma Projektové vyučování v odborném předmětu technologie skla jsem ve své bakalářské práci promítla do praxe. Na Střední uměleckoprůmyslové škole sklářské v Železném Brodě jsme s žačkami druhého ročníku vytvořily a zrealizovaly projekt představující zpracování skla z hlediska technologie. Za tímto cílem žačky samy natočily a zkompletovaly krátký film, který jim přinesl nové zkušenosti, znalosti, dovednosti a zároveň umožnil názorně ukázat veřejnosti tento předmět. Já se při projektu zaměřila především na průběh, přístup žákyň, jejich motivaci, spolupráci a schopnost dosáhnout svého vytyčeného cíle. Celý projekt popisuji a hodnotím v praktické části práce. V teoretické části vymezuji vybrané pojmy a problematiku související s projektovým vyučováním. Toto studium tak převádím do praxe.
- ItemStyly vedení školy a sociální klima učitelských sborů základních škol(Charles University in Prague - Karolinum Press, 2018-01-01) Rozkovcová, Andrea; Novotová, JitkaThe research study introduces the most often defined leadership styles in schools presented in foreign professional research and theoretical literature which serve as a theoretical frame for the interpretation of the results of the qualitative research realized in three Czech basic schools. The aim of the qualitative research was to find out which leadership styles are used in schools with extreme parameters of the social climate of the school teaching staff. The case study approach was used, specifically interviews with leaders of the selected schools, and with carefully selected teachers, focus groups with school students and analysis of school documentation. The research shows diversity of styles and the impact on the social climate. The principal has been identified as a significant factor in creating social climate of the teaching staff. Is the principal perceived as a part of the staff? Does he or she behave the same way that they demand from the teachers? Are teachers controlled and/or do they get support from the principal? Mutual trust, cooperation and respect to opinion diversity were identified as very important factors in the relationship between the principal and the teachers.
- ItemVýuka dospělých - Adult education(UCD Dublin, 2020-08-31) Rozkovcová, Andrea; Fišer, Jiří; Řípová, Jana; O’Neill, Geraldine; Murphy, Feargal; Zizienová, Marta; UKN
- ItemZaložení fiktivní firmy jako prostředku rozvoje pracovních kompetencí žáků(Technická Univerzita v Liberci, 2014-01-01) Janečková, Jaroslava; Rozkovcová, AndreaBakalářská práce na téma Založení fiktivní firmy jako prostředku rozvoje pracovních kompetencí žáků je zaměřena na rozvoj nejen pracovních kompetencí žáků v rámci projektu Fiktivní firma, která je vhodným nástrojem výuky pro žáky středních škol jak všeobecného, tak speciálního zaměření, ale i na ostatní kompetence, které jsou dle RVP rozvíjeny v rámci studia střední školy. Své dovednosti ve fiktivní firmě rozvíjejí společně se žáky i učitelé. Hlavní část obsahu tvoří metody rozvoje kompetencí aplikované na výuku ve fiktivní firmě. Dotazníkovým šetřením byl zjišťován zájem žáků střední školy, zda by chtěli, aby na jejich škole byla založena fiktivní firma. Na základě výsledků dotazníků je pak vytvořen harmonogram výuky pro vznik fiktivní firmy na střední odborné škole. Pro získání informací k vytvoření bakalářské práce byly využity především literární zdroje od předních pedagogů a z internetových stránek Centra fiktivních firem.