Browsing by Author "Pechová, Zuzana"
Now showing 1 - 9 of 9
Results Per Page
Sort Options
- ItemFenomén kýče ve výtvarném umění a jeho vliv na děti mladšího školního věku(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Steinerová Puldová, Petra; Pechová, ZuzanaDiplomová práce se zabývá fenoménem kýče ve výtvarném umění a jeho vlivem na děti mladšího školního věku. V teoretické části jsou uvedeny pojmy vztahující se k problematice kýče včetně jeho historického vývoje. Následně je charakterizováno estetické vnímání a výtvarné vyjadřování žáků na 1. stupni ZŠ. Praktická část obsahuje dotazníkové šetření zjišťující, jakou měrou inklinují ke kýči žáci na 1. stupni ZŠ v porovnání prvního a pátého ročníku. Stěžejní součástí diplomové práce je soubor výtvarných prací, jejichž součástí jsou metodické listy, které se zaměřují na rozvoj estetického cítění dětí.
- ItemKresba v umění(2023-05-09) Pechová, Zuzana
- ItemSocha a umělecký objekt ve veřejném prostoru města Liberec(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Holcová, Tereza; Pechová, ZuzanaBakalářská práce se v základní struktuře dělí na dvě hlavní části, na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zabývá vysvětlením pojmu animace jako metody zprostředkování umění. Dále si vysvětlíme pojmy animátor a představíme si společnost Spacium. Rovněž se v teoretické části práce dozvíme o historické události z roku 1969, Socha a město, která je v konečném důsledku stěžejní pro celou práci. Díky ní se začaly umisťovat sochy volně do veřejného prostoru města Liberec. Druhá část práce se zabývá realizací animačního programu, který byl určen pro žáky ve věku 11-14 let libereckých základních škol a osmiletých gymnázií. Dozvíme se o přípravách programu, jeho cílů a vyhodnocení. Tento 90 - ti minutový program se vždy konal pod vedením animátorky ve stejné trase přímo v ulicích centra města Liberec. Dle hodnocení účastníků, lze program považovat za úspěšný. Účastníci si z programu odnášeli nové zkušenosti a zážitky, což bylo za jedním z cílů programu.
- ItemUčení zážitkem v mimoškolním vzdělávání pomocí moderní didaktické metody Carousel spolu v galerijní animaci(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Bartošová, Klára; Pechová, ZuzanaBakalářská práce se zabývá galerijní animací a tvorbou vzdělávacího programu pro Oblastní galerii v Liberci. Program je určen žákům základních škol a gymnáziím. Cílem práce bylo vymyslet a vytvořit metodickou koncepci pro Oblastní galerii v Liberci. Program se zaměřuje na získávání nových znalostí o umění českých malířů 20. století a osvojování nových malířských technik. Práce je rozdělena do tří částí. V Teoretické části se zabývám teorií o daném tématu. Druhá část je nazvaná Praktická část a zde je popsaný můj program ? animace. V poslední části, Výzkumné části, naleznete vyhodnocení programu ? animace. V přílohách poté najdete přiloženou fotodokumentaci, dotazník, plakátek a přepis rozhovoru. Klíčová
- ItemVytvoření zážitkově pedagogického programu se zaměřením na rozvoj uměleckého cítění(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Lamačová, Petra; Pechová, ZuzanaThis bachelor thesis deals with the arts education (artefiletika) in connection with experiential education. The aim of the theoretical part is discovering of the contemporary condition of the discussed topic and also the explanation why to use arts education during the experiential education projects. The aim of the practical part is create, implement and evaluate arts education?s scheme. This thesis shows how it is possible to connect these two educational movements and presupposes that they are so closed and both lead up to the same or really similar aims. It follows that we should achieve these goals by simpler way.The theoretical part includes the analysis of technical literature that describes the conception of arts education and experiential education and is also aimed to their determination, to emphasis theirs similarities and subsequently the connection between them.According to given aims, the practical part contains the creation of arts education?s programme named ?Tři pohledy a Já?, its realization on three different experiential educations? actions. Every of these actions have their own specific characterization and evaluate the given aims of the programme.
- ItemVyučovací program zaměřený na zprostředkování kulturně historického dědictví na zámku Kratochvíle pro žáky středních škol(Technická Univerzita v Liberci, 2015) Marčíková, Eliška; Pechová, ZuzanaPředkládaná bakalářská práce se zaměřuje na vytvoření vyučovacího programu na zámku Kratochvíle pro žáky středních škol. Práce se dělí na dvě základní části - na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část čtenáře uvádí do problematiky muzejní pedagogiky a jejích forem, dále charakterizuje edukační programy probíhající v muzeích a památkách. V navazujících kapitolách přibližuje edukační činnost Národního památkového ústavu. Součástí bakalářské práce je i stručné představení zámku Kratochvíle. V závěru teoretické části se práce zabývá problematikou architektury ve vzdělávání a zprostředkováním architektury. Praktická část programu popisuje konkrétní návrh a následnou realizaci vyučovacího programu zaměřeného na architekturu renesance, jehož cílovou skupinou jsou žáci středních škol. V této části je podrobněji rozepsán vznik programu, realizace tohoto projektu a jeho následné vyhodnocení.
- ItemVzdělávací program se zaměřením na kubistické umění(Technická Univerzita v Liberci, 2015) Deduchová, Anna; Pechová, ZuzanaBakalářská práce zpracovává téma kubistické umění. Cílem práce bylo vytvořit vzdělávací program pro žáky gymnázií zaměřený na kubistické umění. Program byl realizován ve spolupráci s Gymnáziem a Střední odbornou školou pedagogickou Jeronýmova v Liberci. Bakalářská práce je rozdělena na dva hlavní celky teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce obsahuje potřebnou teorii pro vytvoření programu, vymezuje pojmy jako kubistické umění a jeho formy, výtvarná výchova, specifika vzdělávání dospívajících a v neposlední řadě model učení EUR. Praktická část obsahuje vytvořený vzdělávací program, jeho realizaci a následnou evaluaci. V příloze je uvedena fotodokumentace, dotazníky a další materiály týkající se programu.
- ItemZážitek a zprostředkování kulturně historického dědictví Liberce - Animace jako forma zpřístupnění umění ve veřejném prostoru(Technická Univerzita v Liberci, 2010) Dubská, Veronika; Pechová, ZuzanaThe bachelor thesis, dealing with animation as a way of making the art in the public space accessible, has two parts ? theoretical and practical.The aim of the theoretical part is to elucidate the problems of mediation of art, to define the concept of animation and its present use in making the art accessible. The town of Liberec is introduced,its historico-cultural heritage and genius loci. In the other part of the thesis I deal with the design, implementation and evaluation of cultural animation program for older elementary school pupils from Liberec. The main aim of the program is to get to know important places in Liberec and to designate genius loci of the town by using interactive methods. The program takes ninety minutes, it is based on methods of informal education and combines elements of gallery and museum animation. The accent is on experience and practical work. The program is carried out in the centre of Liberec as a joint stroll. Final evaluation showed success of the program in terms of involvement and satisfaction of pupils as well as learning by experience. Cultural animation was also presented as an educational method complementing formal education. Analysis of professional literature, making working sheets, observation and statistical procedures were used.
- ItemZprostředkování vybraných forem akčního umění seniorům(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Mládková, Zuzana; Pechová, ZuzanaBakalářská práce se zabývá tématem akční umění a jeho zprostředkováním. Cílem práce bylo vytvořit vzdělávací program, který představí a zároveň usnadní pochopení vybraných forem umění konkrétní skupině seniorů. Program byl realizován ve spolupráci s Komunitním střediskem Kontakt Liberec. Celá práce se dělí na dvě hlavní části: teoretickou a praktickou. Teoretická část práce představuje potřebnou teorii pro přípravu vlastního programu, objasňuje pojmy jako akční umění, zprostředkování umění, zážitek v umění, senior, atd. V praktické části je představen vytvořený vzdělávací program, jeho příprava, realizace a evaluace. Příloha obsahuje podrobný popis realizace programu, fotodokumentaci a další materiály k programu.