Browsing by Author "Pešat, Pavel"
Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
- ItemInteraktivní učebnice pro výuku anglického jazyka na základní škole(Technická Univerzita v Liberci, 2011) Fořt, Lukáš; Pešat, PavelV závěrečné bakalářské práci bylo provedeno porovnání čtyř interaktivních učebnic pro výuku anglického jazyka na druhém stupni základní školy. Jsou představe-ny důleţité pojmy týkající se interaktivní výuky a prezentovány interaktivní učebnice angličtiny. Byly navrţeny srovnávací parametry učebnic z digitálního a z didaktického hlediska a na základě těchto parametrů bylo provedeno, vzájemné porovnání vybraných učebnic. Bylo zjištěno, ţe vybrané tituly některá stanovená kritéria nesplňují. Součástí práce je i dotazníkové šetřením, cílené na učitele anglického jazyka, ve kterém byla zjišťována míra vyuţívání interaktivních výukových materiálů anglického jazyka na druhém stupni základní školy v Libereckém kraji. Ukázalo se, ţe oslovení učitelé větši-nou nemají správné povědomí o interaktivních učebnicích.
- ItemOchrana osobních údajů na Internetu(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Krahulec, Ondřej; Pešat, PavelThis bachelor thesis explores the issues connected with the protection of personal data on the Internet among sixth and ninth grade students. An important part of the thesis deals with the creation of methodological materials for a model lesson. Furthermore, knowledge, skills and attitudes towards protection of personal data on the Internet among sixth and ninth grade students are measured by means of an online survey. The results of the survey refute progressive development in knowledge, skills and attitudes of the pupils. The thesis also contains recommendations based mainly on the results of the survey. The recommendations are on the level of curriculum as well as application in lessons.
- ItemOn-line nástroje pro průzkum rizikového chování na Internetu(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Bednářová, Marta; Pešat, PavelV rámci bakalářské práce byla provedena rešerše dostupných on-line nástrojů pro realizaci dotazníkových šetření. Na základě této rešerše byl vytvořen návrh on-line dotazníku, který se zabývá rizikovým chováním na Internetu, především kyberšikanou. Vytvořený dotazník vychází z Olweusova dotazníku pro zjištění šikany. Podle pilotního ověření vytvořeného dotazníku, které proběhlo na 2. stupni základních škol, byl stanoven počet žáků, kteří se již s kyberšikanou setkali.
- ItemRizika kyberprostoru a jejich vztah k sociální práci(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2015) Pešat, PavelRiziková komunikace v kyberprostoru může mít bezprostřední negativní důsledky pro její účastníky, v závažnějších případech má znaky protiprávního jednání. V případě dětí závažnější formy rizikové komunikace, jako je např. kyberšikana nebo tzv. dětský grooming, negativně ovlivňují zdravý vývoj dítěte, projevují se při jeho výchově, v poklesu školní úspěšnosti apod. V nejzávažnějších případech může dojít k dlouhodobému vážnému narušení osobnosti oběti rizikové komunikace až po její sebevraždu. Sociální pracovníci by měli mít všeobecné znalosti o rizikové komunikaci, o její prevenci, terapii i řešení jejich následků, neboť důsledky rizikové komunikace se promítají i do sociální oblasti a jsou předmětem opatření, na jejichž realizaci se sociální pracovníci podílejí.
- ItemRiziková komunikace na Internetu(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Cestrová, Martina; Pešat, PavelBakalářská práce se zabývá problematikou vztahu šikany a kyberšikany a vychází ze současného stavu na několika základních školách. Jejím cílem bylo zjistit, zda děti, které jsou na základní škole šikanovány, bývají i terčem i kyberšikany a jaká je souvislost mezi přístupem dětí k IT a pravděpodobností kyberšikany. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části autorka za pomocí odborných zdrojů popisovala a vysvětlovala podstatu vzniku, příčiny, druhy a aktéry šikany. Dále se zabývala pojmem kyberšikana, její terminologií, specifikací a vztahem zákona ke kyberšikaně. V praktické části jsou prezentována data, týkající se šikany a kyberšikany, nashromážděná prostřednictvím dotazníku, elektronicky rozeslaného mezi žáky základních škol. V práci byly ověřovány 4 předpoklady, jež byly na základě zpracování dat z dotazníků vyhodnoceny. Na závěr práce jsou uvedena doporučující opatření, která by měla vést k zabránění vzniku a šíření kyberšikany mezi žáky základních škol.
- ItemRizikové chování na Internetu - Kyberšikana(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Pelcová, Monika; Pešat, PavelThis thesis concerns the issue of cyberbullying. The aim was to highlight this problem, look for alternative sources of help, prevention. Part of this work was written questionnaire, which drew on Olweus online questionnaire and a questionnaire on bullying. The testing involved a total of 5 elementary schools and 3 secondary schools in the district. Number of respondents was 100, a total of 90 were returned fully completed and usable questionnaires. Aim of the work was to determine whether pupils and students know what is cyberbullying, whether they were cyberbullying and how to seek help.
- ItemRizikové chování na Internetu - Kyberšikana(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Hajna, David; Pešat, PavelS rozvojem nových elektronických komunikačních technologií se objevila nová nebezpečí a také výzvy, které lidé v minulosti neznali. Jeden z nebezpečných fenoménů dneška je kyberšikana, která se vedle klasické šikany zabydlela na školách v České republice, ale i ve světě. Tato práce se věnuje kyberšikaně na základní škole a je rozdělena do dvou částí.Teoretická část se zabývá kyberšikanou a úzce související šikanou na školách. Jsou zde vymezeny pojmy kyberšikana, šikana, sekundární útočníci. Dále se práce zabývá vývojem šikany, typickou obětí, typickým útočníkem, prostředky a druhy kybernetické šikany. V teoretické části se dále zabýváme prevencí a postihem kyberšikany. Praktická část práce analyzuje výskyt kyberšikany a šikany na základní škole v Bílé Třemešné. Na této základní škole byli za pomoci anonymních dotazníků dotázáni všichni žáci od páté do deváté třídy. Tímto průzkumem jsme získali údaje od 90 žáků.
- ItemŠikana na internetu(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Svobodová, Marie; Pešat, PavelThis bachelor thesis dealt with the problematic of bullying on the internet among school-age children. The submitted paper was divided into theoretical and practical part. The definition of basic terms used in the bachelor paper was given in theoretical part. The basic research hypothesis of prevalence of cyber ? bullying and connection between bullying and cyber-bullying was also explained in this part of paper. The practical part contained determination of presumptions, characteristics of selective file, methods used in this work and analysis of gained information. The aim of this part of work was to gain the information about whether the informants had the information about cyber-bullying and had experienced cyber-bullying themselves. It was also recognized the informants awareness of social networks and their experience with it, concerning that this might be a potential surrounding for spreading cyber-bullying. Based on research, recommendation for the prevention of bullying on the internet was formulated.
- ItemSociální sítě a jejich využití v ICT vzdělávání(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Košumberský, Roman; Pešat, PavelBakalářská práce je zaměřena na využití sociálních sítí ve výuce informačních technologií na základních školách. První část práce pojednává o jejich vzniku a historii vesvětě i u nás, o současném stavu užívání sociálních sítí ve vzdělávání v České republice, kde je analyzována popularita a zastoupení jednotlivých sítí. Následující kapitola pojednává o tématu ochrany osobních údajů a bezpečném chování na internetu,které je velmi důležité. Druhou částí práce je návrh dotazníkového šetření pro učitelea žáky základních škol, které je zaměřeno na oblibu a způsob využívání sociálníchsítí. Na základě výsledků šetření jsou stanoveny možné přínosy a potencionální hrozby, které sebou spojení sociálních sítí a výuky žáků přináší. Poslední částí práce je praktický návrh jejich možného užívání ve výuce.
- ItemVyužití LMS prostředí Moodle ve vzdělávací oblasti Informační a komunikační technologie na 2. stupni ZŠ(Technická Univerzita v Liberci, 2010) Bednářová, Marta; Pešat, PavelThe aim of the diploma thesis was to develop an instructional module to support the teaching methods in the educational area ??Information and communication technologies?q (by RVP ZV), especially for practicing and testing of the spreadsheet programs in secondary schools. Practical tasks, knowledge tests and final projects are part of the module. The module was tested by teachers and pupils and then slightly modified according to their reviews so that it could serve as a support at any school.