Browsing by Author "Neumannová, Helena"
Now showing 1 - 19 of 19
Results Per Page
Sort Options
- ItemACC JOURNAL 1_2019(2019-01-01) Neumannová, Helena
- ItemACC JOURNAL 1_2021, Issue A - Natural Sciences and Technology(2021-03-19) Neumannová, Helena
- ItemACC JOURNAL 1_2022, Issue A_Natural Sciences and Technology(2022-01-01) Neumannová, Helena
- ItemACC JOURNAL 2_2019(2019-01-01) Neumannová, Helena
- ItemACC JOURNAL 2_2020(2020-09-30) Neumannová, Helena
- ItemACC JOURNAL 2_2022, Issue B_Science of Economics(2022-11-03) Neumannová, Helena
- ItemACC JOURNAL 3_2019(2019-01-01) Neumannová, Helena
- ItemACC JOURNAL 3_2020(2020-09-30) Neumannová, Helena
- ItemDEUTSCH IN DER WIRTSCHAFT (WIDAF®) – STANDARDIZOVANÁ ZKOUŠKA Z ODBORNÉHO JAZYKA SE ZAMĚŘENÍM NA HOSPODÁŘSKOU NĚMČINU NA EKONOMICKÉ FAKULTĚ TECHNICKÉ UNIVERZITY V LIBERCI (TUL)(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2021-01-01) Neumannová, Helena; Vlčková, IrenaČlánek představuje různé typy standardizovaných zkoušek a podává bližší informace ke zkoušce z odborné hospodářské němčiny Deutsch in der Wirtschaft (WiDaF®). Na základě dat získaných za období několika let realizace zkoušky WiDaF® na TUL se zabývá hodnocením celkových výsledků zkoušky, ale i jejích jednotlivých částí. Získaná data jsou cenným ukazatelem znalostí a deficitů studentů a byla zohledněna v aktualizaci učebních plánů.
- ItemInovace sylabů a nové standardy v závěrečných jazykových testech – Projekt IMPACT(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2015-01-01) Vlčková, Irena; Neumannová, HelenaEkonomická fakulta Technické univerzity v Liberci (TUL) byla partnerem institucí zapojených do projektu IMPACT, jehož hlavním partnerem byla Masarykova univerzita v Brně. Projekt IMPACT – tedy Innovation, methodology and quality of language education and professional education in foreign languages in the tertiary sphere in the Czech Republic se zaměřil na zvýšení kvality vybraných jazykových kurzů na TUL, na zavedení metod blended-learningu do výuky jazyků, a na zavedení nových standardů do závěrečných jazykových testů. Tento článek porovnává výsledky závěrečných testů anglického a německého jazyka v akademickém roce 2014/2015. Hodnotí úroveň jazykových testů v souvislosti s opravnými opatřeními v rámci 1. a 2. pilotní studie.
- ItemK dílčím výsledkům dotazníkového šetření - jazykové kompetence doktorandů v německé části ERN(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2011-01-01) Neumannová, HelenaProblematika přechodu ze studií do zaměstnání se řadí mezi klíčová témata současného sociálního výzkumu a společenského zájmu. Výzkumy ukazují, že ekonomický a společenský úspěch jedince je stále více determinován kvalitou vzdělání a sociálními kompetencemi získanými v průběhu studia. S ohledem na specifické podmínky Euroregionu Nisa je zde řešen problém z euroregionálního hlediska. Dílčí výsledky dotazníkového šetření a analýz poskytují materiál a statistické údaje, které budou součástí dalších šetření autorky. Poskytují ale důležité informace i pro výzkumy dalších zainteresovaných institucí a tím se podílejí na zlepšení společenských a ekonomických podmínek mladých lidí při vstupu na euroregionální trh pracovních příležitostí.
- ItemMalý česko-německý a německo-český glosář k vybraným ekonomickým tématům česko-saské přeshraniční spolupráce(2020-01-01) Neumannová, Helena; Vlčková, Irena
- ItemNetzwerk Hochschulstudium in der Euroregion Neisse – zu den Forschungsergebnissen(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2010-01-01) Neumannová, HelenaPředložená výzkumná zpráva pojednává o navazujícím resp. pokračujícím projektu, který byl realizován na Technické univerzitě v Liberci roce 2010, projektovým partnerem byla Hochschule Zittau/Görlitz. Výchozí projekt řešený v roce 2009 se zabýval šancemi absolventů doktorského studia v české a polské části Euroregionu Nisa. V rámci projektu „Síť vysokoškolského studia v Euroregionu Nisa“ byly v roce 2010 uskutečněny výzkumy v německé části ERN, aby byl vytvořen komplexní obraz situace vysokoškoláků na trhu pracovních příležitostí v ERN. V dotazníkovém šetření byli osloveni zaměstnavatelé, aby se vyjádřili k očekávaným kompetencím těchto absolventů vysoké školy.
- ItemProjekt ProFit - v profesi - jazykovou a odbornou senzibilizací během studia - aktivity projektu a evaluace výsledků(2020-01-01) Neumannová, Helena
- ItemProstor učení - knihovnická informační platforma(Universitätsbibliothek der TU Chemnitz, 2018-01-01) Malz, Angela; Ullmann, Monika; Maiwald, Falk; Schwarzbach, Ralf; Faitová, Miloslava; Šrajbová, Magda; Firstová, Zdeňka; Pourová, Miroslava; Konvalinková, Blanka; Petrýdesová, Dana; Vencláková, Jitka; Ovčačík, Václav; Jahn, Veronika; Siegel, Markéta; Oertel, Cornelia; Welzel,Rico; Universitätsbibliothek der TU Chemnitz; Technická univerzita v Liberci; Západočeská univerzita v Plzni; Krajská vědecká knihovna v Liberci; Hochschule Zittau/Görlitz; Pál, Martina; Neumannová, HelenaV rámci kooperačního Programu na podporu přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Svobodným státem sasko 2014-2020 spolupracovali Univerzitní knihovna Chemnitz, Vysokoškolská knihovna Zittau/Görlitz, Krajská vědecká knihovna v Liberci, Univerzitní knihovna v Plzni a Univerzitní knihovna v Liberci na projektu "Prostor učení - Knihovnická informační platforma. V rámci projektu bylo stanoveno 5 milníků obsahující konsorcionální pořízení elektronických informačních zdrojů, přeshraniční meziknihovní výpůjční službu a technické vybavení knihoven ale i nabídky zprostředkování informačního vzdělávání a podpory hnutí Open Access.
- ItemTschechisch-polnischer Workshop als Motivation zum regionalen Unternehmertum. Bericht über die Projektumsetzung.(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2017-01-01) Neumannová, HelenaThe paper presents information about the Czech-Polish workshop for students of the Faculty of Economics of the Technical University of Liberec and students of the University of Economics in Wroclaw / Jelenia Góra realized under the Interreg program. The author emphasizes the importance of international cooperation of border universities with regard to the applicability of graduates in practice and the motivation of students to stay in the region after graduation.
- ItemZkouška WiDaF® Basic a WiDaF® jako měřítko jazykových kompetencí při vstupu do praxe(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2016-01-01) Vlčková, Irena; Neumannová, HelenaEkonomická fakulta Technické univerzity v Liberci (EF TUL) je od roku 2016 Veřejným testovacím centrem pro mezinárodně uznávané zkoušky z němčiny Wirtschaft auf Deutsch – WiDaF Basic® a WiDaF®. Tyto zkoušky byly Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy České republiky zařazeny mezi standardizované zkoušky dokládající jazykovou znalost žáka/studenta podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR). Příspěvek přináší informace o výsledcích zkoušek studentů EF TUL z pilotní testovací fáze v roce 2016.
- ItemZkvalitňování cizojazyčného vzdělávání na vysokých školách v České republice v rámci projektu podpořeného ESF(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2012-01-01) Neumannová, HelenaProjekt IMPACT sestává z pěti aktivit zaměřených na různé oblasti výuky odborného a akademického cizího jazyka a přináší tak systémový rozvoj jejích důležitých aspektů. Technická univerzita v Liberci se podílí na několika projektových aktivitách, mezi něž patří např. metodický rozvoj cizojazyčných kurzů, školení vyučujících k testovým specifikacím a inovace výstupních jazykových testů. Na Technické univerzitě v Liberci bude v rámci projektu inovováno celkem 26 kurzů jazykového vzdělávání – převážně kurzů odborného jazyka na Ekonomické fakultě TUL, ale i Ústavu zdravotnických studií.
- ItemZu den Herausforderungen der regionalen Universitaten - am Beispiel der Euroregion Neisse - Nisa-Nysa(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2009-01-01) Neumannová, Helena; Nejedlová, DanaV roce 2009 se uskutečnil na Technické univerzitě v Liberci projekt, který se zaměřil na analýzu požadavků trhu v oblasti uplatnění absolventů doktorského studia. V dotazníkovém šetření byli osloveni zaměstnavatelé, aby se vyjádřili k očekávaným kompetencím těchto absolventů vysoké školy a zároveň byli osloveni studenti v doktorském studiu na TUL, aby vyhodnotili kvalitu vysokoškolské přípravy. Autorky předkládají výsledky těchto analýz.