Browsing by Author "Malá, Marcela"
Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
- ItemHry se zaměřením na gramatiku ve výuce angličtiny pro dospělé(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Bartošová, Marie; Malá, MarcelaBakalářská práce zkoumá úspěšnost na gramatických her, které mohou být využíty ve výuce anglického jazyka pro dospělé. Teoretická část se soustředí na řádné vysvětlení používaných termínů a na různé aspekty, které by učitel něměl opominout při vybírání či při přetváření hry. Dále pak představuje i teorii mnohočetných inteligencí jako jeden aspekt výběru her. Praktická část pak nabízí tři konkrétní příklady na dvou skupinách studentů s mnohočetnými inteligencemi.
- ItemReflection and personal theories in preservice teacher education(Technická Univerzita v Liberci, ) Malá, Marcela
- ItemRozvoj kreativity žáků v hodinách anglického jazyka(Technická Univerzita v Liberci, 2010) Líšťanský, Jiří; Malá, MarcelaThis diploma thesis examines the interaction between students' creativity and their intrinsic motivation in English language classes at lower secondary level. The thesis includes three main parts - theoretical, methodological and practical. The theoretical part explains the particularities of the concept of creativity in the educational setting and more specifically in ELT. The methodological part offers a detailed account of the basic teaching and learning strategies and main principles for implementing activities aiming at fostering students' creativity and motivation. The core of the practical part comprises a teaching project which verified the validity of the hypothesis. The results of the research draw on the detailed descriptions of lesson plans, their analyses and thorough reflections. The research proved that the positive influence of intrinsic motivation can contribute to the development of students' creativity in ELT and at the same time exercising certain teaching and learning methods and strategies promoting students' creativity can strengthen their intrinsic motivation. The final evaluation chapter summarizes the findings of the teaching project and suggests favourable conditions necessary for successful incorporation of activities fostering students' creativity.
- ItemRozvoj verbálního projevu využitím techniky "role play" v hodinách anglického jazyka(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Štěpánová, Pavlína; Malá, MarcelaThe thesis deals with the use of "role play" techniques in English lessons in order to develop oral fluency and interaction of students.The theoretical part deals with speaking English and its importance in real life. It summarizes the speaking activities developing speaking skills of students at lower secondary school and shows the problems that the students might face when speaking English. It also presents the characteristics and types of role play and explains the reasons for using role play in English lessons. This section also includes the process of role play activities in the English lessons. The practical part includes four lesson plans in which the main activity is role play. The project was realized at 8th grade at lower secondary school. Based on my own observations, reflections and the questionnaire answered by the students, the project is analyzed and evaluated.The overall analysis showed that role play is a suitable activity contributing to the development of oral fluency and interaction of students.
- ItemSome Morphological and Syntactic Differences between British and American English in Newspaper Language(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Pyšná, Pavlína; Malá, MarcelaTato diplomová práce se zabývá některými morfologickými a syntaktickými rozdíly mezi britskou a americkou angličtinou v jazyce novin. Cílem práce je zjistit, zda se celosvětový vliv americké angličtiny podepsal i na jazyce novin ve Velké Británii. Pro potvrzení nebo vyvrácení hypotézy byly zvoleny tři okruhy zájmu, a to: pravopis, použití minulého času prostého místo přítomného času předpřítomného a konjunktiv. Výsledky přinesly pouze několik příkladů standardu americké angličtiny v britských novinách a standardu britské angličtiny v amerických novinách. Jelikož byl výzkum proveden pouze v malém měřítku, výsledky jsou pouze orientační.
- ItemSupplementary Pronunciation Exercises to Primary and Lower-Secondary English Textbooks(Technická Univerzita v Liberci, 2015) Kroupová, Pavla; Malá, MarcelaPředmětem této diplomové práce je analyzovat sadu učebnic angličtiny určenou pro základní školy (Project, druhé vydání) z hlediska výuky výslovnosti. Na základě této analýzy jsou navržena doplňující cvičení. Důvodem je snaha ulehčit českým mluvčím, kteří se učí anglicky, osvojit si anglickou výslovnost. Tudíž se autor této práce nezaměřuje pouze na možnou ''neúplnost'' učebnic, ale bere v potaz také další faktory, které mohou hrát roli při osvojování si výslovnosti cílového jazyka. Proto při výběru seznamu doplňujících výslovnostním cvičení a aktivit hrály roli také následující faktory: potenciální potíže, kterým by čeští mluvčí učící se anglické výslovnosti mohli čelit; jejich věk a pokročilost či srovnání anglického a českého jazyka. Cílem práce bylo zjistit bylo zjistit efektivity navržených doplňujících cvičení, čehož bylo dosaženo pomocí výzkumu. Teoretická část se zabývá obecnou terminologií vztahující se k tématu a cílem je také objasnit tematiku týkající se praktické části výzkumu. Praktická část je zaměřena na analýzu učebnic a na prezentaci výzkumu. Data získaná na základě tohoto výzkumu jsou v této části práce prezentována a analyzována.
- ItemVyužití aktivit zařazených do úvodní části hodiny ke zlepšení výuky anglického jazyka(Technická Univerzita v Liberci, 2011) Machová, Veronika; Malá, MarcelaDiplomová práce ''Využití aktivit zařazených do úvodní části hodiny ke zlepšení výuky anglického jazyka'' se zabývá zahřívacími aktivitami v hodinách anglického jazyka s cílem rozvíjet motivaci a koncentraci studentů, a tak zlepšit proces učení. V teoretické části je zahřívací aktivita představena jako mocný nástroj ve výuce anglického jazyka. V této části se také podrobně pojednává o motivaci a koncentraci. V praktické části je představeno pět učebních plánů se zahřívacími aktivitami. Z výsledků založených na analýze odučených hodin vyplývá, že dobře připravená zahřívací aktivita může vyvolat motivaci, upoutat pozornost žáků, a tudíž vede k lepším výsledkům v procesu učení.
- ItemVyužití diktátů ve výuce anglického jazyka na 2. stupni základních škol(Technická Univerzita v Liberci, 2006) Bucková, Soňa; Malá, MarcelaTato diplomová práce zkoumá roli netradičních diktátů v procesu učení se jazykovým oblastem a dovednostem ve výuce anglického jazyka. Projekt byl realizován na základní škole ve třech různých třídách se studenty ve věku 12-15 let. Úroveň jejich angličtiny byla ve dvou třídách začátečnická a v jedné mírně pokročilá. Praktická část projektu byla uskutečněna během čtyř týdnů během běžných vyučovacích hodin. Pět různých netradičních forem diktátů bylo zařazeno do výuky angličtiny, aby nejen motivovaly žáky učit se anglický jazyk, ale také rozvíjely následující jazykové oblasti a dovednosti: gramatiku, slovíčka, výslovnost, pravopis, poslech, čtení, mluvení a psaní. Účinky učebních metod na podněty žáků k učení angličtiny a na jejich jazykové znalosti byly vyhodnocovány pomocí neformálních testů a minirozhovory se studenty vždy na konci vyučovací hodiny. Studenti (méně či více úspěšně) pracovali během všech pěti aktivit, což znamenalo, že byli motivováni jednotlivými druhy diktátů. Každá diktátová aktivita rozvíjela některé z jazykových oblastí a dovedností, některé byly navíc rozvíjeny nezáměrně. Procvičování angličtiny různými formami diktátů přispívá k učení všech jazykových oblastí a dovedností v anglickém jazyce.
- ItemVyužití dramatických aktivit v hodinách anglického jazyka(Technická Univerzita v Liberci, 2008) Kučerová, Iva; Malá, Marcela
- ItemZlepšování komunikace žáků v hodinách anglického jazyka pomocí efektivního a systematického využití volných konverzačních aktivit(Technická Univerzita v Liberci, 2006) Kotonová, Eva; Malá, Marcela