Browsing by Author "Hladíková, Tereza"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
- ItemDrdova Němá barikáda a její filmové verze(Technická Univerzita v Liberci, 2011-01-01) Hladíková, Tereza; Koudelková, EvaPředmětem bakalářské práce Drdova Němá barikáda a její filmové verze jsou analýza sbírky a komparace povídkových předloh s filmovými adaptacemi. V první části se práce zaměřuje na celkovou analýzu sbírky, kde najdeme kapitoly týkající se vzniku sbírky, kompozice, postav, jazyka atd. Ve druhé části nalezneme komparace povídek s filmy Němá barikáda a Vyšší princip, kde se práce zaměřuje, jakým způsobem je dějová linie povídek zakomponovaná do filmové.
- ItemDrdova Němá barikáda a její filmové verze(2011-01-01) Hladíková, Tereza
- ItemObraz učitele v současném českém denním tisku(2017-12-1) Hladíková, Tereza; Urbánek Petr, doc. PaedDr. Ph.D. : 54760Tato diplomová práce si klade za cíl poskytnout čtenáři informace o tom, jaký obraz o učiteli a jeho profesi je vytvářen současným denním tiskem v ČR. Obraz je prezentován na základě sběru dat z vybraného deníku z činnosti za jeden kalendářní rok - rok 2017. Na základě obsahové analýzy novinových příspěvků a reflexe jejich sociálního kontextu je čtenáři ukázáno, která témata týkající se učitelské profese jsou pro novináře a společnost důleţitá a do jaké míry se prezentovaný pohled na tato témata shoduje s názory odborníků. Spolu s výsledky přináší práce i úvahu nad tím, jak by příspěvky deníku mohly ovlivňovat názor společnosti na učitelskou profesi a její problémy. Jednotlivé příspěvky byly analyzovány z pohledu formy i obsahu. Tři nejčastější témata textů jsou v práci zpracována ve větším rozsahu ve formě podrobné obsahové analýzy.Práce volně navazuje na sérii diplomových prací publikovaných na katedře pedagogiky a psychologie na TUL: Obraz učitele v české literatuře od Aleny Koţíškové, Obraz učitele ve filmu a televizní tvorbě v letech 1945-1968 od Šárky Kamenské a Obraz učitele ve filmu a televizní tvorbě v letech 1989-2011 od Barbory Klustové. Oproti těmto pracím se ale tato zabývá médiem, které nereflektuje pouze chápání učitelské profese společností, nýbrţ ho samo ovlivňuje svým působením.
- ItemPoužívání anglických fonémických symbolů k výuce anglické výslovnosti na 2. stupni ZŠHladíková, TerezaTato bakalářská práce se zabývá používáním anglických fonémických symbolů při výuce na 2. stupni českých základních škol. Fonémická transkripce je prostředek, díky němuž lze poukazovat na obtížné jevy anglické výslovnosti. Zároveň je užitečným nástrojem při samostudiu. Tato práce se skládá ze tří částí: teoretické, výzkumné a praktické. Teoretická část popisuje vývoj transkripce, její podoby a přínos. Výzkumná část je založena na dvou formách dotazníků, ze kterých byla získána data k popisu současné situace na základních školách. V závěru práce čtenář najde praktické rady k výuce transkripce, fonetiky a fonologie. Cílem této práce je přinést aktuální přehled využití transkripce a vyzdvižení jejího přínosu v procesu učení.
- ItemPŘÍRODNÍ RELAXAČNÍ ZÓNAHUŤSKÝ VODOPÁD(2016-02-22) Hladíková, Tereza; Matějková Leona, MgA.; Skolitel : 64111 Ducháčková Eva, prof. Ing. CSc.; Konzultant : 54986 Skála Marek, Ing. Mgr. Ph.D.; Konzultant2 : 65233 Farářová Eva, Ing.Podnětem pro mojí bakalářskou práci byla malá vodní nádrž nacházející se nad Huťským vodopádem v Rokytnici nad Jizerou. Jedná se o malou stavbu vybudovanou před válkami. V současnosti je v dezolátním stavu. To mě motivovalo k revitalizaci tohoto objektu a prostoru v přilehlém okolí. Cílem bakalářské práce je zpracovat novou variantu daného úseku stezky tak, aby byla pro návštěvníky přínosem. Mým cílem je vytvořit prostor pro relaxaci všeho druhu. Chtěla bych, aby si tu člověk dokázal odpočinout a načerpat nové síly, ať už sportovním vyžitím nebo jen vnímáním okolí.
- ItemŽAKÁR(2018-2-19) Hladíková, Tereza; Stolín Jan, doc. MgA. : 54698Podnětem pro mojí diplomovou práci je prázdná a nevyužívaná budova textilní výroby v Rokytnici nad Jizerou. Ve vztahu k ní vytvořím instalaci, která bude připomínkou toho co budova bývala a co všechno ještě může být.