Browsing by Author "Charvátová, Lenka"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemIntervence v oblasti specifických poruch učení na základní škole v běžných vyučovacích hodináchCharvátová, Lenka; Brzáková Beksová Kateřina, ThDr. Th.D.; Skolitel : 55397 Lenfeld Petr, prof. Dr. Ing.; Konzultant : 56827 Karhanová Horynová Eva, JUDr.; Konzultant2 : 63887 Kočan Jakub, Mgr.Diplomová práce se zabývá intervencí v oblasti specifických poruch učení na základní škole v běžných vyučovacích hodinách. Cílem diplomové práce je zjistit, zdali v běžných vyučovacích hodinách na základní škole probíhá intervence v oblasti specifických poruch učení. Dále pak zmapovat základní reedukační metody specifických poruch učení a zjistit, zdali je učitelé základní školy znají a využívají. Práci tvoří dvě stěžejní části. Jedná se o část teoretickou, která s využitím odborných zdrojů popisuje a objasňuje základní pojmosloví z oblasti specifických poruch učení a jejich intervence. Dále pak o část empirickou, jež tvoří vlastní výzkumné šetření. Šetření se prostřednictvím metod dotazníku a rozhovoru zaměřuje na intervenci specifických poruch učení na základní škole, a to z pohledu učitelů obou stupňů základní školy, dětí se specifickými poruchami učení a jejich rodičů. Empirická část diplomové práce poskytuje komplexní pohled na intervenci v oblasti specifických poruch učení na základní škole.
- ItemRozvoj geometrické představivosti prostřednictvím her(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Charvátová, Lenka; Perný, JaroslavDiplomová práce se zabývá rozvojem prostorové představivosti žáků pátých tříd základní školy prostřednictvím her. Cílem diplomové práce je zjistit, jakou úroveň prostorové představivosti tito žáci mají a pomocí cíleného působení na některé z nich se pokusit ji rozvinout, dále zjistit jaký vztah mají tito žáci k matematice a geometrii. Práci tvoří tři stěžejní části. Jedná se o část teoretickou, která s využitím odborných zdrojů popisuje a objasňuje základní pojmosloví z oblasti prostorové představivosti. Dále o část praktickou, která obsahuje autorkou vytvořený soubor úloh, jimiž byla prostorová představivost žáků rozvíjena. Třetí částí, výzkumnou, je vlastní šetření, které se prostřednictvím metod testu a dotazníku zaměřuje na zjišťování úrovně prostorové představivosti žáků pátých tříd před a po cíleném působení, a na zjištění jejich vztahu k matematice a geometrii.
- ItemVolný čas dětí(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Charvátová, Lenka; Stejskal, BohumilBakalářská práce se zabývala problematikou volného času dětí mladšího školního věku, konkrétně dětí z vybraných ročníků základní školy a základní školy praktické. Cílem práce bylo zjistit, jak tyto děti tráví volný čas a navrhnout způsoby vedoucí ke zlepšení zjištěného stavu. Práci tvořily dvě stěžejní části. Jednalo se o část teoretickou, která s využitím odborných zdrojů popisovala a objasňovala základní pojmosloví z oblasti volného času dětí a uvedla instituce, které umožňují trávení volného času v Liberci. V praktické části byly metodou rozhovoru zjišťovány rozdíly v trávení volného času dětí ze základní školy a dětí ze základní školy praktické. Porovnávány mezi sebou byly také první a páté ročníky těchto škol. Výsledky praktické části ukázaly, že většina dětí využívá svůj volný čas ke smysluplné činnosti. Přičemž lépe jsou na tom děti ze základní školy, tyto děti více využívají nabízených volnočasových aktivit. Děti ze základní školy praktické tráví svůj volný čas spíše pasivními činnostmi. To je způsobeno tím, že jejich charakteristickým rysem je snížená autoedukace. Zjištění vyústila v konkrétní navrhovaná opatření směřující především k rodičům, kteří by měli své děti více podněcovat k aktivnímu trávení volného času.