Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická by Author "Dubcová Věra, Mgr. : 66557"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemDidaktické metody výuky přídavných jmen v 5. ročníku základní školyValkounová, Tereza; Dubcová Věra, Mgr. : 66557Tato závěrečná práce řeší nové metody ve výuce přídavných jmen v 5. ročníku základní školyzejména v návaznosti na distanční výuku. Cílem práce bylo zhodnotit výuku přídavných jmena zhodnotit vybrané učebnice, které se používají při výuce. Na základě doporučené literaturypro pedagogy jsem provedla komparaci didaktických metod a vybrala jsem takové, kteréusnadňují výuku.V teoretické části práce jsou uvedeny základní předpoklady pro výuku adjektiv podlerámcového a školního vzdělávacího programu. V praktické části jsem uvedla komparaciučebnic pro výuku přídavných jmen a zhodnotila aktivizační metody výuky a další vybranéonline zdroje. Výsledkem práce je návrh vlastních pracovních listů, které je možné využítjako doplňující zdroj při výuce. Vychází z mé pedagogické praxe při využití vybranýchcvičení ve vlastní výuce a z analýzy učebnic a zdrojů, které jsem během zpracování prácehodnotila.
- ItemPráce s pohádkou v literární výchově na 1. stupni ZŠPicková, Marie; Dubcová Věra, Mgr. : 66557Závěrečná práce se zabývá využitím pohádek ve vzdělávacím oboru Literární výchova na 1. stupni základních škol. Kromě vymezení základního pojmu pohádka se v teoretické části věnuji osobnosti dítěte z hlediska jejího vývoje, dále významu a přínosu pohádky pro děti, proč je tedy zakomponovat do pedagogické činnosti a také jak. Vybrané metody pro práci s pohádkou uzavírají teoretickou část. V praktické části je obsažen soubor pěti metodických listů, z nichž každý je věnován jednomu ročníku 1. stupně základní školy. Cílem byla variabilita aktivit, konstruktivní přístup a žák s jeho vlastním prožitkem jakožto hlavní aktér.
- ItemVyužití naučné stezky v rámci výuky vzdělávací oblasti Člověk a jeho světPekárková, Petra; Dubcová Věra, Mgr. : 66557Závěrečná práce se zabývá využitím naučné stezky v Kolíně Borkách v rámci výuky v hodinách vlastivědy na 1. stupni základní školy. Klade si za cíl vytvořit metodický materiál pro učitele 1. stupně, jak využít naučnou stezku v tomto místě. V teoretické části se zabývá pojmy terénní výuka, naučná stezka, studuje rozdělení a typy naučných stezek, jejich začlenění do RVP, sleduje pravidla chování na naučné stezce. Zabývá se i pojmem aktivizujících výukových metod. V praktické části navazuje s využitím teoretického základu na konkrétní popis naučné stezky v Kolíně Borkách, představuje její jednotlivá stanoviště a navrhuje vhodné aktivity pro jednotlivá stanoviště. Vytvořený metodický materiál ověřuje v praxi se žáky 5. ročníku ZŠ. Na základě uvedených teoretických a praktických zkušenostech podává reflexi a možná doporučení pro praxi.