Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická by Author "Braumová Zdeňka, Mgr. Ph.D. : 66568"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- ItemChlapec s poruchou autistického spektraObrátilová, Pavlína; Braumová Zdeňka, Mgr. Ph.D. : 66568Závěrečná práce se věnuje kazuistice vybraného chlapce, kterému byla diagnostikována porucha autistického spektra (PAS). První část práce seznamuje se základní charakteristikou a dělením PAS. Druhá část práce se věnuje anamnéze chlapce a popisu vybraných diagnostických metod aplikovaných v průběhu plnění kazuistiky.
- ItemChlapec s poruchou pozornosti a opožděným psychomotorickým vývojemKornijenko, Valentina; Braumová Zdeňka, Mgr. Ph.D. : 66568Práce se zabývá kazuistikou vybraného chlapce. Chlapec byl pozorován na půdě mateřské školy, kam dochází v rámci pravidelné celodenní docházky v průběhu tří let. Pro kazuistiku byly autorkou vybrány dvě základní diagnostické metody. První metodou je pozorování, u kterého se autorka zaměřuje především na oblast vnímání, sebeobsluhy a pozornosti. Druhou metodou je analýza výsledků činností, kdy si autorka vybrala několik různých aktivit a popsala průběh a výsledek zadaného úkolu. Sledovala především to, jak chlapec k úkolu přistupoval, jak byl motivován a co bylo cílem činnosti. Práce je ještě doplněná o rozbor dětské kresby, kde autorka porovnává dvě vybrané kresby s odstupem jednoho roku a sleduje vývoj kresebného projevu u chlapce.
- ItemDítě s komplexem méněcennostiMoravcová, Martina; Braumová Zdeňka, Mgr. Ph.D. : 66568Závěrečná práce se věnuje popisu chování chlapce, jemuž nebyla stanovena žádná diagnóza, ve smyslu poruchy chování, a přesto se chová, dle svého okolí, nestandardně. Je položena otázka, zda se u něj nejedná o tzv. komplex méněcennosti? V práci se věnuji chlapcovu chování v rodině, ve škole, zkoumám jeho pocity a vše porovnávám s informacemi uváděnými v literatuře. Popisuji také vývoj jeho chování a změnu jeho postojů ve středisku výchovné péče poté, co byly stanoveny hranice a nastavena pravidla. V práci jsou použity čtyři diagnostické metody a jejich výsledky jsou promítnuty v závěru, kde jsou dána doporučení a opatření pro další rozvoj dítěte.
- ItemJak přežít v divočiněMázlová, Soňa; Braumová Zdeňka, Mgr. Ph.D. : 66568Tato práce se zabývá rozvojem vzájemné spolupráce, komunikace, pohybových aktivit a osvojení si znalostí o přírodě, u žáků prvního stupně. Práce je rozdělena na dvě části a to teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou popsány pojmy dětská hra, škola v přírodě a její historie, dětská přátelství i příroda. V praktické části jsou popsány jednotlivé aktivity a hry, které budou probíhat ve škole v přírodě. Aktivity budou poznávací, pohybové, postřehové.
- ItemNávrat dětí do přírody a k příroděKošťáková, Emilie; Braumová Zdeňka, Mgr. Ph.D. : 66568Děti jsou naším obrazem a na nich záleží, jak život na planetě se bude ubírat dál. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretická a praktická. V teoretické části jsou popsány pojmy, jako je například dětská komunikace, dětské hry, socializace a dětské zrání, příroda, ekologie. Ve druhé části práce jsou popsány aktivity, které budou probíhat v lese a v přírodě. Jejich činnosti budou poznávací, výtvarné i pohybové.