Fakulta přírodovědně humanitní a pedagogická
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Fakulta přírodovědně humanitní a pedagogická by Author "Anděl Petr, doc. RNDr. CSc. : 54842"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemProjektová výuka v hodinách přírodovědy - Projekt lidské těloFuchsová, Eva; Modrá Jana, Mgr. : 58536; Kolář Milan, doc. Ing. CSc. Skolitel : 54736; Paleček Karel, Ing. Ph.D. Konzultant : 61120; Touš Jan, RNDr. Ph.D. Konzultant2 : 66359Diplomová práce Projektová výuka v hodinách přírodovědy - Projekt lidské tělo se zabývá návrhem projektu do hodin přírodovědy pátého ročníku základní školy a porovnáním účinnosti klasických výukových metod a výuky projektové. Projekt zpracovávající obsah učiva lidského těla, probíraného v páté třídě, je navržen v praktické části této diplomové práce. Motivací projektu je detektivní příběh, kdy se žáci stávají detektivy a snaží se pomocí postupně získávaných indicií dopadnout pachatele, který je přenašečem nemoci. Součástí praktické části je částečná realizace a následné porovnání účinnosti projektové metody a klasických výukových metod v rámci dvou paralelních pátých tříd základní školy. Účinnost projektové metody a klasických výukových metod je hodnocena pomocí přímého pozorování žáků, reflexí žáků a učitele a písemným testováním žáků. Písemné testování probíhá ve třech fázích před učivem, ihned po odučení látky projektovou a klasickou výukovou metodou a následně s dvanáctitýdenním odstupem. V návaznosti na výsledky jsou třídy porovnávány vzájemně a zároveň posun tříd jednotlivě.
- ItemVýuková videa ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v 1.-3. ročníku ZŠHellerová, Tereza; Johnová Jana, PhDr. Ph.D. : 57659Magisterská diplomová práce nesoucí název Výuková videa ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v 1.-3. ročníku ZŠ se zabývá vzdělávací oblastí Člověk a jeho svět, tematickými okruhy Lidé kolem nás a Člověk a jeho zdraví a jejich multimediálním zprostředkováním žákům 1.-3. ročníku základních škol.Teoretická část je věnována charakteristice a významu vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět, specifikaci žáka mladšího školního věku a využití moderních didaktických pomůcek ve vyučování.Praktická část je zaměřena na tvorbu a ověření souboru výukových videí a metodických listů využitelných v hodinách prvouky nebo v předmětu člověk a jeho svět. Na ověřování se podílelo sedm vyučujících ze tří základních škol. Výzkumné šetření probíhalo za využití strukturovaných rozhovorů s pedagogy a dotazníků pro žáky.