The contribution of writing in students’ argumentative skills development

Title Alternative:Přínos psaní pro rozvoj argumentačních dovedností studentů
Loading...
Thumbnail Image
Date
2018-12-31
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická univerzita v Liberci, Česká republika
Abstract
Článek se zabývá přínosem písemného zachycení myšlenek studentů pro formování jejich argumentačních dovedností. Zaměřuje se na dvě písemné formy procvičování těchto dovedností – metodu volného psaní a argumentační esej – zahrnuté do vyučovacího procesu. Důraz je kladen na možnou změnu znalostí studentů v rámci výuky zvoleného ekonomického tématu, a to právě za pomoci volného psaní či argumentační eseje. Tyto dvě metody se liší ve své struktuře – zatímco argumentační esej má pevně stanovené náležitosti, metoda volného psaní dovoluje studentům zapisovat související myšlenky skutečně volně bez povinných náležitostí a struktury. Obě metody jsou časově náročné a jsou určitou výzvou jak pro učitele, tak i pro studenty. Článek se zabývá možností využití těchto písemných metod ve vyučovacím procesu na příkladu vybraného ekonomického tématu. Hlavním cílem článku je poukázat na přínos těchto dvou metod se zaměřením na změnu znalostí studentů. V této souvislosti byl proveden experiment, jehož průběh a výsledky jsou v článku představeny a diskutovány.
Diese Abhandlung beschäftigt sich mit dem Beitrag schriftlich formulierter Ideen der Schüler zur Gestaltung ihrer argumentativen Fähigkeiten im Lehrprozess. Sie konzentriert sich auf zwei Formen der Schreibfertigkeitspraxis, freies Schreiben und argumentativer Essay, die in den Lehrprozess einbezogen werden. Der Schwerpunkt liegt auf der möglichen Änderung des Wissens der Studierenden in Bezug auf ausgewählte wirtschaftliche Themen, die mittels der Methode des freien Schreibens oder der argumentativen Essay-Methode vermittelt werden. Diese beiden Methoden sind unterschiedlich: Während der argumentative Aufsatz seine strengen Teile hat, erlaubt das freie Schreiben den Studenten, freier, d. h ohne eine obligatorische Struktur zu schreiben. Beide Methoden sind relativ zeitaufwendig und stellen sowohl für die Schüler als auch für den Lehrer eine Herausforderung dar. Dieser Artikel beschäftigt sich mit der Möglichkeit, diese Schreibweisen in der Lehre ausgewählter Wirtschaftsthemen zu nutzen. Das Hauptziel des Beitrags besteht darin, die Bedeutung dieser beiden ausgewählten Methoden zu zeigen, während sie sich auf ihren möglichen Einfluss auf das Wissen der Schüler konzentrieren. In diesem Zusammenhang wurde ein Experiment durchgeführt, dessen Ergebnisse am Ende des Beitrags diskutiert werden.
The paper deals with the contribution of capturing students’ ideas in writing to the development of their argumentative skills. It focuses on two forms of writing skills practice - free writing and argumentative essay - included in the teaching process. The emphasis is placed on the possible change of students' knowledge related to selected economic topic taught via free writing method or argumentative essay method. These two methods are different: while the argumentative essay follows specific requirements, free writing allows students to write more freely without any fixed outline. Both methods are relatively time-consuming and challenging both for students and the teacher. The paper looks at the possibility of using these writing forms in the teaching of selected economic topics. The main aim of the paper is to show the contribution of these two selected methods while focusing on their possible enhancement of students´ knowledge. In this context, an experiment was carried out and its results are presented and discussed at the end of the paper.
Niniejszy artykuł poświęcony jest korzyściom wynikającym z uchwycenia na piśmie pomysłów studentów dla kształtowania ich zdolności argumentacyjnych. Skupia się na dwóch formach trenowania tych umiejętności – metoda swobodnego pisania i esej argumentacyjny – które są włączone w proces nauczania. Nacisk położono na możliwe zmiany w wiedzy studentów w ramach nauczania wybranego zagadnienia ekonomicznego, przy zastosowaniu metody swobodnego pisania lub eseju argumentacyjnego. Te dwie metody różnią się swoją strukturą – esej argumentacyjny ma swoje ściśle określone elementy, natomiast swobodne pisanie pozwala studentom na bardziej luźne zapisywanie ich myśli, bez konieczności przestrzegania obowiązkowych form i struktury. Obie metody są czasochłonne i są swego rodzaju wyzwaniem zarówno dla nauczycieli, jak i studentów. Artykuł poświęcony jest też możliwościom wykorzystania tych metod w procesie dydaktycznym na przykładzie wybranego tematu ekonomicznego. Głównym celem artykułu jest pokazanie korzyści, jakie dają te dwie metody, przy uwzględnieniu zmiany zachodzącej w poziomie wiedzy studentów. W tym kontekście przeprowadzono eksperyment, którego przebieg i wyniki w artykule przedstawiono i omówiono.
Description
Subject(s)
students, argumentative skills, argumentative essay, free writing, teaching
Citation
ISSN
1803-9782
ISBN